Jump to content
Annons

Vad gör vi åt dom där dumma typerna


tordA

Recommended Posts

Avdelning avsnoppande svar på dumheter !

frågar: har du en hårddisk på 20GB ?

butiksnöt: är du dum? sånt gammalt skräp finns inte att få tag på !

svar: jag vet, det är därför jag frågar dig !

🙂

kom med fler förslag på dräpande avsnoppigheter att ha i bakfickan...

--edit--

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det bästa är att ge ett intryck av att man vet ungefär vad man ska ha, definitivt ska köpa nåt men inte har så jävla bråttom, snacka lite skit med säljaren, gnälla på vädret eller att "x" inte funkar med din "y" osv osv.

Att bara storma in och kräva att de halar fram den billigaste prylen i butiken är ungefär som att besöka samma restaurang i flera år men aldrig ge dricks. Inte konstigt att de ollar dina bestick... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Avdelning avsnoppande svar på dumheter !

frågar: har du en hårddisk på 20GB ?

butiksnöt: är du dum? sånt gammalt skräp finns inte att få tag på !

svar: jag vet, det är därför jag frågar dig !

😄

kom med fler förslag på dräpande avsnoppigheter att ha i bakfickan...

--edit--

Haha. Den var rätt rolig 🙂

Jag vet inte om min är så kul. Men jag kom på en egen uppfinning till mitt trumset, en sorts fjäder som ska sitta bakom cymbalen för att hålla den mer styv så den inte flyger omkring en massa. Iallfall så tänkte jag kolla upp om den fanns (vilket jag egentligen visste att den inte gör men ändå) Frågade i en löjligt dålig musikaffär och han sade "oh, ja hmm, du menar sådana ööhh. hmm.. jag har tyvääääärr inte dem inne för tillfället... haha.. jag skrattade rätt hårt på vägen ut. Vet ju att dom inte finns, för jag kom på dem.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätta upp en vägverket-avspärrning utanför entrén med en skylt:

ARBETE PÅGÅR - FOTGÄNGARE HÄNVISAS TILL ANDRA SIDAN GATAN.

du menar:

ARBETE PÅGÅR INTE - KUNDER HÄNVISAS TILL ANNAN BUTIK.

😄

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

Man ber helt enkelt att få tala med dumhuvudets chef och talar sedan väldigt nedlåtande om dennes anställdas arroganta och imbicilla beteende samt upplyser dom om hur lätt det är dra deras butik i skiten genom att gå till lite olika tidningar som suktar efter att klämma åt allt och alla så fort de får chansen, skulle det nu visa sig att det är chefen man talar med så kan man ju alltid be att få tala med någon anställd som förstår sig på kundvård och som har servicekänsla.

Eller bara helt enkelt sparka den j¤"#%ln mellan benen och tacka för visat intresse.

Schkåll och botten upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätta upp en vägverket-avspärrning utanför entrén med en skylt:

ARBETE PÅGÅR - FOTGÄNGARE HÄNVISAS TILL ANDRA SIDAN GATAN.

du menar:

ARBETE PÅGÅR INTE - KUNDER HÄNVISAS TILL ANNAN BUTIK.

:rolleyes:

Definitivt bäst hittils. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Står framför disken på Jam i Göteborg med senaste reklamflyern som jag omsorgsfullt sprättat ut från lokala tidningen. Jag vill ha en spiritmixer. Den ende ledige

försäljaren står bakom disken och knappar på ett datortangentbord och ser ut som om han har sålt smöret och tappat pengarna.

"Hejsan" säger jag. ........inget svar.

Vänder blicken till en annan försäljare som nyss blivit klar med en kund på synthavdelningen. Går snabbt dit . " Tjena ! Jag har kollat in reklambladet och vill ta med mig ett ex. av spirit mixern "

"Öh ? "

"Den Här ! ( Visar honom ett fyrfärgsfoto av sagda mixer ur Jam´s eget reklamblad) Försäljaren vänder och vrider på bladet och tittar sig misstroget omkring på dom andra försäljarna.

"Öh ba´du får ta det me´denhära killen " pekar på killen som står limmat vid datorn bakom disken.

"Tjaba "

"mmmmöh?"

"Har du en sån inne" (pekar på fotot med mixern)

"Mja" (Kliar sig i huvudet)

" Jag tar den med en gång" (Pinsamt köpkåt)

Försäljaren stapplar liksom sömndrucken till en hylla och fiskar fram ett paket och ställer den på disken utan en blick , gest eller ord.

"Nä, det är den gamla modellen, jag vill ha den nya som ni annonserat ut förrigår"

"Det är den enda som jag har kvar" (har gått tillbaka till datorskärmen)

Tror ni jag går tillbaka dit någonsin ?

Vad att göra åt ? Man slår på djungeltrumman och avråder musikfolk att handla där helt enkelt.

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Står framför disken på Jam i Göteborg med senaste reklamflyern som jag omsorgsfullt sprättat ut från lokala tidningen. Jag vill ha en spiritmixer. Den ende ledige

försäljaren står bakom disken och knappar på ett datortangentbord och ser ut som om han har sålt smöret och tappat pengarna.

"Hejsan" säger jag. ........inget svar.

Vänder blicken till en annan försäljare som nyss blivit klar med en kund på synthavdelningen. Går snabbt dit . " Tjena ! Jag har kollat in reklambladet och vill ta med mig ett ex. av spirit mixern "

"Öh ? "

"Den Här ! ( Visar honom ett fyrfärgsfoto av sagda mixer ur Jam´s eget reklamblad) Försäljaren vänder och vrider på bladet och tittar sig misstroget omkring på dom andra försäljarna.

"Öh ba´du får ta det me´denhära killen " pekar på killen som står limmat vid datorn bakom disken.

"Tjaba "

"mmmmöh?"

"Har du en sån inne" (pekar på fotot med mixern)

"Mja" (Kliar sig i huvudet)

" Jag tar den med en gång" (Pinsamt köpkåt)

Försäljaren stapplar liksom sömndrucken till en hylla och fiskar fram ett paket och ställer den på disken utan en blick , gest eller ord.

"Nä, det är den gamla modellen, jag vill ha den nya som ni annonserat ut förrigår"

"Det är den enda som jag har kvar" (har gått tillbaka till datorskärmen)

Tror ni jag går tillbaka dit någonsin ?

Vad att göra åt ? Man slår på djungeltrumman och avråder musikfolk att handla där helt enkelt.

En pungspark får de flesta att vakna då smärtan är outhärdlig, skyll på att det var självförsvar då han föll emot dig (han kanske gick i sömnen)

ingespottiglasethärint!

Link to comment
Dela på andra sajter

Står framför disken på Jam i Göteborg med senaste reklamflyern som jag omsorgsfullt sprättat ut från lokala tidningen. Jag vill ha en spiritmixer. Den ende ledige

försäljaren står bakom disken och knappar på ett datortangentbord och ser ut som om han har sålt smöret och tappat pengarna.

"Hejsan" säger jag. ........inget svar.

Vänder blicken till en annan försäljare som nyss blivit klar med en kund på synthavdelningen. Går snabbt dit . " Tjena ! Jag har kollat in reklambladet och vill ta med mig ett ex. av spirit mixern "

"Öh ? "

"Den Här ! ( Visar honom ett fyrfärgsfoto av sagda mixer ur Jam´s eget reklamblad) Försäljaren vänder och vrider på bladet och tittar sig misstroget omkring på dom andra försäljarna.

"Öh ba´du får ta det me´denhära killen " pekar på killen som står limmat vid datorn bakom disken.

"Tjaba "

"mmmmöh?"

"Har du en sån inne" (pekar på fotot med mixern)

"Mja" (Kliar sig i huvudet)

" Jag tar den med en gång" (Pinsamt köpkåt)

Försäljaren stapplar liksom sömndrucken till en hylla och fiskar fram ett paket och ställer den på disken utan en blick , gest eller ord.

"Nä, det är den gamla modellen, jag vill ha den nya som ni annonserat ut förrigår"

"Det är den enda som jag har kvar" (har gått tillbaka till datorskärmen)

Tror ni jag går tillbaka dit någonsin ?

Vad att göra åt ? Man slår på djungeltrumman och avråder musikfolk att handla där helt enkelt.

därför går man till andreassons... där blir ja alltid bra bemött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Står framför disken på Jam i Göteborg med senaste reklamflyern som jag omsorgsfullt sprättat ut från lokala tidningen. Jag vill ha en spiritmixer. Den ende ledige

försäljaren står bakom disken och knappar på ett datortangentbord och ser ut som om han har sålt smöret och tappat pengarna.

"Hejsan" säger jag. ........inget svar.

Vänder blicken till en annan försäljare som nyss blivit klar med en kund på synthavdelningen. Går snabbt dit .  " Tjena ! Jag har kollat in reklambladet och vill ta med mig ett ex. av spirit mixern "

"Öh ? "

"Den Här !  ( Visar honom ett fyrfärgsfoto av sagda mixer ur Jam´s eget reklamblad)  Försäljaren vänder och vrider på bladet och tittar sig misstroget omkring på dom andra försäljarna.

"Öh ba´du får ta det me´denhära killen " pekar på killen som står limmat vid datorn bakom disken.

"Tjaba " 

"mmmmöh?"

"Har du en sån inne" (pekar på fotot med mixern)

"Mja" (Kliar sig i huvudet)

" Jag tar den med en gång" (Pinsamt köpkåt)

Försäljaren stapplar liksom sömndrucken till en hylla och fiskar fram ett paket och ställer den på disken utan en blick , gest eller ord.

"Nä, det är den gamla modellen, jag vill ha den nya som ni annonserat ut förrigår"

"Det är den enda som jag har kvar" (har gått tillbaka till datorskärmen)

Tror ni jag går tillbaka dit någonsin ?

Vad att göra åt ? Man slår på djungeltrumman och avråder musikfolk att handla där helt enkelt.

därför går man till andreassons... där blir ja alltid bra bemött!

Precis vad jag också gjorde , 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vet, fy fan va dryga de är......man har lust att....7661gy1""¤#&%&.!!

Men jag kan varmt rekomendera Herman på Musikbörsen i Stockholm!!!!

Han får 6 mickar av 5 möjliga.

Jag tröttnade på Jerka o Johan på JAM och Thomas på Estrad för länge sen.....började sen ringa till affärerna inåt landet MYCKET trevligare, men kunde inte fixa fram grejjerna jag ville ha så jag hamnade till slut hos Musikbörsen.

Men som det känns så bry sig inte Jam eller Estrad om de missar kunder som bara handlar för typ 30.000:-, peenuts!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...