Jump to content
Annons

midi i Fl Studio 6


London

Recommended Posts

hej får inte in nån midi signal i Fl Studio från min Usb Keyboard. jag kan inserta vst syntar på ett spår o lägga in ljud i piano rollen men jag vill gärna kunna spela med keyboard men får inte in nån midi signal. jag har en edirol usbkey och har valt i midi settings Midi in från den men får fortfarande ingensignal. hur ska jag göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hej får inte in nån midi signal i Fl Studio från min Usb Keyboard. jag kan inserta vst syntar på ett spår o lägga in ljud i piano rollen men jag vill gärna kunna spela med keyboard men får inte in nån midi signal. jag har en edirol usbkey och har valt i midi settings Midi in från den men får fortfarande ingensignal. hur ska jag göra?

Har du valt kontroller i midi setupen i fl? Har du installerat drivrutinerna till keyboarden? Testat o starta keyboarden innan du har startat fl? (On / off knappen altså)

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag kör med samma keyboard i cubase så drivers till keyboarden e installerat. o sen har jag valt midi in på Edirol pcr 30 som den heter i Fl studio.. fattar inte vad det kan va

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...