linuskarlsson Postat 17 mars 2008 Postat 17 mars 2008 (redigerat) Jag heter Linus Karlsson (Kanske inte Ă€r sĂ„ svĂ„rt att lista ut) och jag bor i Nybro. Min vardag bestĂ„r av skola, musik och hockey. Det Ă€r i stort sett det enda jag gör. Musiken jag producerar ligger inom stilarna Hands Up (Ni kallar det nog fjortisdunk) och Electro. "Dance" om ni vill sammanfatta det. Mitt artistnamn Ă€r Munkie och om ni vill lyssna pĂ„ mina lĂ„tar, besök: Munkie's Myspace đ HĂ€r följer lite biografi om Munkie đ : Allt började för 4 Ă„r sedan med programmet Ejay. Och som ni förstĂ„r sĂ„ tröttnade jag pĂ„ det ganska fort. Jag ville skapa egna ljud ju! Efter nĂ„gra dagars sökande pĂ„ google med ord som tex: "musicproduction", "musicprogram" och sĂ„ vidare, kom jag fram till att FL Studio 4 skulle passa mig utmĂ€rkt. Det var svĂ„rare Ă€n vad jag hade trott. Efter nĂ„gon mĂ„nad sĂ„ "slĂ€ppte" jag en lysande cover pĂ„ TeletubbieslĂ„ten. (Jag hoppas att alla fattade Ironin). Den var fruktansvĂ€rt dĂ„lig. Jag blev sĂ„klart bĂ€ttre och bĂ€ttre för varje gĂ„ng jag höll pĂ„ med programmet. Men jag hade fortfarande inte anvĂ€nt nĂ„gra plugins! Jag var ju helt ovetande. Ingen att snacka med pĂ„ MSN, inget att frĂ„ga om hur man skulle göra. Jag lĂ€rde mig alltsĂ„ FL pĂ„ egen hand. Jaja, tillslut upptĂ€ckte jag VST-Pluginsen. DĂ„ blev det fart pĂ„ musikskapandet. Med plugins som "V-station", "Vanguard" och "Discovery Pro", var jag ostoppbar. Det blev en del hittar och remixer... I November 2007 sĂ„ insĂ„g jag att FL inte var tillrĂ€ckligt. Det hade inte det dĂ€r lilla extra. Vid det hĂ€r laget hade jag hunnit bli medlem pĂ„ en massa communitys. Bla. : Euroadrenaline.com. DĂ€r fick jag veta att Reason skulle vara ett bra alternativ till FL. TyvĂ€rr sĂ„ stöder inte Reason VST. Men det sket jag i. Jag var förĂ€lskad vid första ögonkastet. Vilket upplĂ€gg! Allt gick suverĂ€nt och jag lĂ€rde mig grunderna pĂ„ nĂ„gra timmar. Och nu sitter jag hĂ€r och vrider pĂ„ rattarna i Reason. EDIT: Glömde nog skriva att jag Ă€r 15Ă„r đ Redigerat 17 mars 2008 av Munkie
Anders F Postat 17 mars 2008 Postat 17 mars 2008 (redigerat) Halloj! VĂ€lkommen hit (Ă€ven att du varit medlem ett litet tag redan), alltid kul att lĂ€sa en presentation đ MVH Anders Redigerat 17 mars 2008 av Gizmozis
Novembernatt Postat 17 mars 2008 Postat 17 mars 2008 (redigerat) . Redigerat 11 september 2022 av Novembernatt
linuskarlsson Postat 17 mars 2008 TrĂ„dstartare Postat 17 mars 2008 Novembernatt sa: VĂ€lkommen! VĂ€gg av text! ^^ HAHA đ Det blev en hel del information đ€Ș
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.