Rusty (oregistrerad) Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Har letat efter en funktion som jag tycker ger en rÀtt cool effekt. Hittar inget bra namn men man kan likna soundet med att man stÀnger av en vinylskiva. Att ljudet alltsÄ "saktas ner systematiskt" i hastighet, frÄn befintligt tempo till helt tyst pÄ bara nÄgra sekunder. Man fÄr kÀnslan av att ljudbilden nÀstan "sjunker ihop". Ganska vanlig effekt eftersom man hör de pÄ diverse lÄtar. NÄn som vet hur man gör i Cubase SX2? Tacksam för all form av hjÀlp! Tack.
Mannex Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Det finns en gratis VST som fixar det bland annat, heter Tape Stop
staf Postat 16 oktober 2004 Postat 16 oktober 2004 Jag vet hur man gör fast jag tĂ€nkter inte sĂ€ga det. đ
Rusty (oregistrerad) Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 Ah! Det Àr exakt en sÄn effekt jag söker! Dock gÄr det inte att ladda ner frÄn sidan du lÀnkade. GÄr den att fÄ tag i nÄn annanstans..?
Neko Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 Ser lite mörkt ut pÄ den fronten... Deras sida verkar ha lagt ner och har inte hittat den nÄgon annan stans heller. Googlade lite, men hittade inget dÀr heller. (Sökte iofs i en minut eller nÄtt bara)
Lundin Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 Jag hade en gammal version liggande..testa att lÀgga in denna .dll-fil i Plug-katalogen Tapestop 1.31.dll ( meddela nÀr du hÀmtat sÄ tar jag bort filen )
One night in The Trance Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 (redigerat) Redigerat 17 oktober 2004 av One night in The Trance
Lundin Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 đ đ... I SEE!!! ....Visst..passa pĂ„ sĂ„ lĂ€nge det Ă€r gratis... đ
One night in The Trance Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 he he, men vet inte hur man spelar in i cubase sx
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.