Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ...

En liten fråga jag har ett CME UF 50 midiklav, och jag har kunnat lära den hur vissa av reglagen ska fungera tex play pause stop osv! Men jag hittar inget i menyerna om hur man lär den pan och volymförändringar! Är det någon som är lite smågrymm på hur sådant fungerar eller vad jag ska leta upp i menyerna? Har provat att hitta någon färdig template men ingen lycka inte!

Det måste gå att lära klavet mer än start stop tillbaka osv med alla skjut och vridreglagen eller?

Annons
Postat
Hej ...

En liten fråga jag har ett CME UF 50 midiklav, och jag har kunnat lära den hur vissa av reglagen ska fungera tex play pause stop osv! Men jag hittar inget i menyerna om hur man lär den pan och volymförändringar! Är det någon som är lite smågrymm på hur sådant fungerar eller vad jag ska leta upp i menyerna? Har provat att hitta någon färdig template men ingen lycka inte!

Det måste gå att lära klavet mer än start stop tillbaka osv med alla skjut och vridreglagen eller?

Ett sätt att göra det på: Om du t.ex. vill programmera ett reglage till volym på ett visst track... rör volymen på tracket med musen... gå sedan till (om jag minns rätt) Preferences... controll assignment... learn controll assagnment for: och där står din senaste action... Sen säger Logic till dig att röra på reglaget på MIDI kontrollern o sen är det klart.

Postat

Har tyvärr inget svar utan bara samma problem. Första gången jag kopplade min UF6:a så funkade allt det där utan problem. Nu för tiden gör det inte - fast en del rattar får gensvar i vissa VSTis. Det är säkert inget hokus pokus med detta förmdloigen bara jag som inte känner till anledningen.

Postat

Tackar ska testa detta ikväll när jag kommer hem, hoppas att det är så enkelt som det låter :rolleyes:

Återkommer med svar, tack så länge!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.