Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter och funderar pÄ en uppgradering av grejerna hemma en ny dator och nya monitorer, vill han nÄt som Àr hyfsat och Genelec Àr vÀl ett bra mÀrke. TvÄ Genelec 8020APM skulle ju gÄ pÄ runt 6000 kr Àr det vÀrt att lÀgga dom pengarna pÄ tvÄ sÄna monitorer eller skall man satsa pÄ nÄt annat för samma pengar? Monitorerna skall andvÀndas hemma pÄ "seriös hobby nivÄ".

Annons
Postat

8020 ger dig ingen kontroll över basfrekvenserna, de mÄste kompletteras med en sub.

audioexcitement (oregistrerad)
Postat
Sitter och funderar pÄ en uppgradering av grejerna hemma en ny dator och nya monitorer, vill han nÄt som Àr hyfsat och Genelec Àr vÀl ett bra mÀrke. TvÄ Genelec 8020APM skulle ju gÄ pÄ runt 6000 kr Àr det vÀrt att lÀgga dom pengarna pÄ tvÄ sÄna monitorer eller skall man satsa pÄ nÄt annat för samma pengar? Monitorerna skall andvÀndas hemma pÄ "seriös hobby nivÄ".

Behöver du aktiva högtalare eller rÀcker det med passiva?

Postat (redigerat)

Jag vill helst ha aktiva monitorer, Ă€r det möjligt att hitta nĂ„t vettigt som funkar aceptabelt över hela registert för ca 6000 kr? Är det billigare att köpa passiva och ett slutsteg och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt fĂ„ mer för pengarna? Skall man kompletera tvĂ„ Genelec 8020APM med en sub sĂ„ Ă€r man ju sĂ€kert uppe i 10000 kr innan det Ă€r fĂ€rdigt. NĂ„n som har tips pĂ„ vilka monitorer som Ă€r prisvĂ€rda?

Redigerat av busse
Postat

NÀr man snackar billigare monitorer kÀnns det som att det viktigaste Àr att man lÀr sig jobba i dom monitorer man har. Jag tycker att det finns gott om kompetenta monitorer i den prisklassen, men det Àr klart att dom inte ger samma exakthet som ett par dyrare

SjÀlv sitter jag pÄ ett par Tapco S8. Dom spelar helt ok lÄngt ner i basen utan sub. Naturligtvis har dom, som alla billigare monitorer, en hel del konstigheter för sig i frekvensgÄngen men eftersom jag lyssnar pÄ mycket musik i dom, och har suttit med dom mÄnga timmar tycker jag ÀndÄ att jag jobbar bÀttre i dom hÀr Àn i betydligt dyrare system...

Jag tror dom listar pÄ 4000 - 6000:- /par. VÀrt att kolla upp i alla fall.

Peace:)

Postat
NÀr man snackar billigare monitorer kÀnns det som att det viktigaste Àr att man lÀr sig jobba i dom monitorer man har. Jag tycker att det finns gott om kompetenta monitorer i den prisklassen, men det Àr klart att dom inte ger samma exakthet som ett par dyrare

SjÀlv sitter jag pÄ ett par Tapco S8. Dom spelar helt ok lÄngt ner i basen utan sub. Naturligtvis har dom, som alla billigare monitorer, en hel del konstigheter för sig i frekvensgÄngen men eftersom jag lyssnar pÄ mycket musik i dom, och har suttit med dom mÄnga timmar tycker jag ÀndÄ att jag jobbar bÀttre i dom hÀr Àn i betydligt dyrare system...

Jag tror dom listar pÄ 4000 - 6000:- /par. VÀrt att kolla upp i alla fall.

Peace:)

jag sitter med 8020 och subben 7050B - och Àr mycket nöjd!

peterpop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.