Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Satt vid min PC och lyssnade på musik när datorn hängde upp sig och tvingades starta om datorn.

När jag startade om datorn så verkade inga av tillbehören svara, varken skärmen, musen eller tangentbordet, datorn är på men de verkar inte reagera på det. Skärmen är bara svart och mitt tangentbord som vanligtvist lyser när jag slår på datorn reagere inte heller.

Finns det något man kan göra? Skulle uppskatta svar.

Annons
Postat

Du har stängt av på baksidan (rycka sladden eller off vid nätdelen) och provat starta om igen?

Annars låter det som om moderkortet har säckat ihop helt. Piper den på något nytt sätt när du startar?

Postat
  VacUm sa:
Du har stängt av på baksidan (rycka sladden eller off vid nätdelen) och provat starta om igen?

Annars låter det som om moderkortet har säckat ihop helt. Piper den på något nytt sätt när du startar?

Jag har provat att stara om den igen ja, med att rycka ur sladden och så vidare.

Den piper inte något när den sätts på, burken låter normal, fast inga av tillbehören reagerar 😛 .

Om det är så att det är moderkortet antar jag att det är reparation som är det enda som gäller ?

Postat

Har råkat ut för precis samma sak förut. då var det både moderkortet å processorn som hade dött. Var bara att köpa nya.

Postat (redigerat)

Du kan ju alltid prova att plocka bort saker som inte är livsnödvändiga som ljudkortet osv för att kanske lyckas lokalisera vad som pajjat.. Annars är det nog tyvärr bara att lämna in eller köpa nytt.

edit: När du startar datorn, drar diskarna igång och laddar då? I så fall lever ju en hel del grejer fortfarande...

Redigerat av VacUm
Postat
  VacUm sa:
Du kan ju alltid prova att plocka bort saker som inte är livsnödvändiga som ljudkortet osv för att kanske lyckas lokalisera vad som pajjat.. Annars är det nog tyvärr bara att lämna in eller köpa nytt.

edit: När du startar datorn, drar diskarna igång och laddar då? I så fall lever ju en hel del grejer fortfarande...

Själva burken verkar till synes sätt fungera och ladda som vanligt. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.