pet Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 förrstår inte riktigt pitchcontrol i cubase o undrar om nån kan ge en kort beskrivning av hur man gör
Lundin Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Vilken version av Cubase gäller det? Förstår du inte vad pitch gör eller är det hur du använder funktionen?
pet Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 Vilken version av Cubase gäller det? Förstår du inte vad pitch gör eller är det hur du använder funktionen? sx3. jo jag vill kunna använda mig av den men den verkar extremt krånglig jämfört med andra program jag använt
pet Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 Vad är det som ska pitchas?? Audio eller Midi?? midi
Twilight_Zound Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Vad är det som ska pitchas?? Audio eller Midi?? midi Hur spelar du in den?? Via midikeyboard eller dottar du in det i fönstret??
pet Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 Vad är det som ska pitchas?? Audio eller Midi?? midi Hur spelar du in den?? Via midikeyboard eller dottar du in det i fönstret?? både och. de som går för snabbt för fingrarna dottar ja
Twilight_Zound Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Det bästa är att sätta quantize i editorfönstret på myket hörgre värde ex 1/64 eller så...Sen är det mycke eller till och med extremt noga hur mycke du höjer och sänker... Det enklaste dock är att spela in det via keyboard
pet Postat 2 mars 2008 Trådstartare Postat 2 mars 2008 Det bästa är att sätta quantize i editorfönstret på myket hörgrevärde ex 1/64 eller så...Sen är det mycke eller till och med extremt noga hur mycke du höjer och sänker... Det enklaste dock är att spela in det via keyboard det är alltså bara extremt svåårt
Lundin Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 sx3. jo jag vill kunna använda mig av den men den verkar extremt krånglig jämfört med andra program jag använt Varför köper man SX3 då om det finns andra program som är lättare att använda? Låt säga då de 7000:- som SX3 kostade kan man få en hel del utrustning för som göra arbetet till ett nöje istället för en plåga.. Bara en tanke som slog mig.
pet Postat 5 mars 2008 Trådstartare Postat 5 mars 2008 sx3. jo jag vill kunna använda mig av den men den verkar extremt krånglig jämfört med andra program jag använt Varför köper man SX3 då om det finns andra program som är lättare att använda? Låt säga då de 7000:- som SX3 kostade kan man få en hel del utrustning för som göra arbetet till ett nöje istället för en plåga.. Bara en tanke som slog mig. aa de va ju synd att ja inte fråga om pitchen va svår att eftermodda innan ja skaffa de 😠
Wiggan Postat 16 april 2008 Postat 16 april 2008 Jag har också problem me det här. Har inget hjul på keyboarden. Jag kom dock på att man kan importera midifiler från guitar pro eller något annat program där man kan göra pitchbends på ett vettigt sätt. Prova det!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.