Jump to content
Annons

Tänkte bjuda på ett skratt


Anders F

Recommended Posts

Mecka lite o se vad som kommer upp.

Men som jag nämnde tidigare så tycker jag det är viktigt att ha en stabil låt-idé i grunden och det här känns än så länge mest som ett frö att bygga vidare på.

/Carl

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mecka lite o se vad som kommer upp.

Men som jag nämnde tidigare så tycker jag det är viktigt att ha en stabil låt-idé i grunden och det här känns än så länge mest som ett frö att bygga vidare på.

/Carl

ABSOLUT! Och jag kommer nog använda mig av er allt jag kan, för att lära mig en ny stil. Satt lite igen, blev lite ny melodi på slutet och så hamnade det rhodes. Börjar komma upp en struktur i huvudet nu till och med 😛

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Skratt? Närå.. Juste signatur säger jag.. Det finns ju en hook i låten som är helt ok... Låter helt OK för mig! 🙂

f-n grabbar, ni sporrar en verkligen till att vilja utvecklas och testa nya stilar 🙂 TACK ALLA! Detta blev verkligen inte som jag trodde när jag postade den i förmiddags 😛

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Okej, innan jag sätter sig i soffan för kvällen så lägger jag välla upp hur det blev med det andra jag lekte fram. Innan jag börjar fundera ordentligt på strukturen skulle jag vilja veta först och främst om melodin. Är den mindre fjantig nu? Funkar den? Jag har följt tipsen och städat lite i mellanregistret, tog bort några slag på kaggen i början för att det blev snyggare effekt när allt drog igång då, la ett rhodespiano (obs, ingen midi, en improvisationstagning live så det kan vara lite otajt) och så la jag en elbas i grunden som även spelar lite själv på vissa ställen för att fylla ut.

HÄR är den nya, f-n va kul detta va med synthar och grejer 😛

MVH

Anders

EDIT: just det, tog inte bort leadsynthen, men jag dubbade den med en stråke som pulserar.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Tja! Nu har jag kommit hem och lyssnat på låten.. den var.... ok.. Inte dålig, men lite tråkig. Gillade melodislingan som jag inte kan låta bli att känna igen från nån annan låt.

Lite svag känsla av Visage: Fade to grey (Som Kent skamlöst snodde o kallade för "Kärleken väntar".

Inte alls dåligt, sluta hacka på dig själv! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja! Nu har jag kommit hem och lyssnat på låten.. den var.... ok.. Inte dålig, men lite tråkig. Gillade melodislingan som jag inte kan låta bli att känna igen från nån annan låt.

Lite svag känsla av Visage: Fade to grey (Som Kent skamlöst snodde o kallade för "Kärleken väntar".

Inte alls dåligt, sluta hacka på dig själv! 😄

har inte hört låten du nämnde men den ska jag kika in.

Jag vet att jag är lite taskig mot mig själv ibland. Fördelar med det är att man verkligen sitter och pillar och utvecklas enormt med minsta lilla sak man gör, nackdelen är att man ibland pillar alldeles för mycket och aldrig blir färdig. Men jag jobbar på det 🙁 efter de kommentarer som senare kom om låten så insåg man att det kanske inte va så pjåkigt ändå 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...