Jump to content
Annons

Ibanez Tube screamer

Recommended Posts

Evergrace (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Har grävt lite angående en Ibanez TS-9 från 1981 (serienummret börjar med 1 så har förstått av de sidor jag surfat på att det betyder att det är 1981), alltså en av de absoluta första TS-9:or som tillverkades. Finns det någon här som har någon aning om vad en sådan är värd i Sverige? Har förstått att dessa rariteter ligger på åtminstone $300 i USA så det lär ju finns ett visst intresse av dem även här i Sverige. Någon som kan hjälpa mig med detta?

Mvh, Jon

Annons
Postat

Musikbörsen GB har en TS-808 ( föregångaren ) i kartong som de begär 4000:- för, de har dock haft den ett tag, så intresset är inte i nivå med det priset.

Annars verkar de ligga mellan 12-1500:- & uppåt 2500:- beroende på skick etc., själv tyckte jag att den var för basfattig & sålde min ´86. Idag skulle jag hellre köpa en boutique-pedal, alternativt bygga en BYOC-overdrive.

Jag antar att du är säljare av TS-9:an - med lågt serienummer är pedalen förmodligen mer värd på internationella marknaden än i Sverige - jag skulle testa på ebay med ett saftigt pris ( 5-600 $ ? ), det går alltid att prova med sänkt pris vid dåligt intresse.

Per

Evergrace (oregistrerad)
Postat

Tack för svaret Per!

Faktiskt inte jag som har den till salu utan en vän. Men tror den är i extremt bra skick med kartong så ska helt klart be honom testa med ebay. Tack för det tipset!

Jon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.