Jump to content
Annons

Ryska Radiostörningar


TwistMe

Recommended Posts

Har haft (tro det eller ej) Ryska radiostörningar i ett bra tag nu.

Får det i lurarna, när jag spelar in med mikrofon och i högtalarna i 2 sek efter jag stängt av datorn.

Det är inte hela tiden, utan kommer några timmar varannan kväll ungefär

Lite jobbigt iom att det hörs i inspelningen 😏

Så...

någon som vet hur blir man av med ryssarna?

/Jonas

Redigerat av TwistMe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har även haft tyskar på besök. 😆 men oftast ryssar. 😐 Jo, rätt störande det där, fast det var ett tag sedan nu, minns inte hur jag löste det. Testa att flytta runt förstärkaren lite, vrid den i olika vinklar.. kanske hjälper? :rolleyes:

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

audioexcitement (oregistrerad)
Har haft (tro det eller ej) Ryska radiostörningar i ett bra tag nu.

Får det i lurarna, när jag spelar in med mikrofon och i högtalarna i 2 sek efter jag stängt av datorn.

Det är inte hela tiden, utan kommer några timmar varannan kväll ungefär

Lite jobbigt iom att det hörs i inspelningen :rolleyes:

Så...

någon som vet hur blir man av med ryssarna?

/Jonas

Anläggningen saknar sannolikt tillräckligt med jordning. Det hände under en livspelning. Jag fick låna en gammal häck då min pajat precis innan. Ryska radion kom in så högt att vi tvingades avbryta låten. Det var så komiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft (tro det eller ej) Ryska radiostörningar i ett bra tag nu.

Får det i lurarna, när jag spelar in med mikrofon och i högtalarna i 2 sek efter jag stängt av datorn.

Det är inte hela tiden, utan kommer några timmar varannan kväll ungefär

Lite jobbigt iom att det hörs i inspelningen :rolleyes:

Så...

någon som vet hur blir man av med ryssarna?

/Jonas

Anläggningen saknar sannolikt tillräckligt med jordning. Det hände under en livspelning. Jag fick låna en gammal häck då min pajat precis innan. Ryska radion kom in så högt att vi tvingades avbryta låten. Det var så komiskt!

Haha illa! 😐

Får hoppas det slutar när dom byter president

Vem vet vad Putin har i kikarn 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt sannolikt att det beror på att du inte har jordade elurtag.

Testa att dra en förlängningskabel från köket (där det alltid är jordat) och se om det blir bra då. Blir det bra, så är det bara att boka tid med en elektriker som får dra in jord i studion. Det finns tyvärr inga genvägar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anläggningen saknar sannolikt tillräckligt med jordning. Det hände under en livspelning. Jag fick låna en gammal häck då min pajat precis innan. Ryska radion kom in så högt att vi tvingades avbryta låten. Det var så komiskt!

haha. This is Spinal Tap!

EDIT: Aldrig i livet att jag skulle ha avbrutit låten. Jag skulle öst på ännu mer med vetskapen om att publiken skulle tycka att "mina samplingar" var asfräna.

Redigerat av bettygoesagogo
Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag fick rysska signaler hade jag förstärkaren i ett just ett ojordat uttag. 🙂 Kanske det som spökar då? 🙂

/M

Troligvtis är det så

Någon som vet varför det är just ryska man får?

Antagligen för att Radio Moskva sänder med in i h-e hög effekt. Det har alltid varit just Radio Moskva man har fått in i ojordade prylar, sedan urminnes tider...

Link to comment
Dela på andra sajter

audioexcitement (oregistrerad)
Då jag fick rysska signaler hade jag förstärkaren i ett just ett ojordat uttag. 😳 Kanske det som spökar då? 😎

/M

Troligvtis är det så

Någon som vet varför det är just ryska man får?

Vad är det för fel på ryska...

Link to comment
Dela på andra sajter

audioexcitement (oregistrerad)
Anläggningen saknar sannolikt tillräckligt med jordning. Det hände under en livspelning. Jag fick låna en gammal häck då min pajat precis innan. Ryska radion kom in så högt att vi tvingades avbryta låten. Det var så komiskt!

haha. This is Spinal Tap!

EDIT: Aldrig i livet att jag skulle ha avbrutit låten. Jag skulle öst på ännu mer med vetskapen om att publiken skulle tycka att "mina samplingar" var asfräna.

Jag är ju ingen mixare, det var en elbasförstärkare. Jag glömde liksom nämna just den detaljen.

Vi var tvugna att stoppa eftersom jag och trummisen inte kunde hålla os från att skratta...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Råkade ut för detta fenomen för första gången idag, mina hörlurar inkopplade till min bärbara började snappa upp en massa skumma röster när jag satt och pillade med en låt. Höll på i ungefär 20 minuter men var extremt störigt och händer förhoppningsvis inte igen 😠

Hade aldrig hört talas om det innan så jag blev hyffsat paranoid till en början, tur att det finns forum ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite rysk radio har ingen dött av. Spelade inte Beatles in en snutt från en radioteater på "I am the walrus"? Tänk på att Radio Moskva kan bli eran genväg nästa listetta!

Har både ojordade uttag och en mikrofon som jag aldrig använt, kanske läge att testa den nu 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha kör på, jag uppfattade det mest som störigt, fast spelade ändå in några brusiga minuter av det när jag ändå hade möjligheten. Ytterst tveksamt om det kommer komma till användning dock. Har fullt upp med att försöka tysta alla andra röster i mitt huvud 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...