Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

När jag ska öppna Guitar Rig i ProTools så står det helt plötsligt att programmet inte är auktoriserat. (Har inte bytt dator men har ominstallerat vissa grejer, kan bero på det).

När jag sedan ska köra auktoriseringsverktyget så står det att det redan ÄR auktoriserat, så det går inte att göra om.

Har testat att avinstallera Guitar Rig och sen installerat det på nytt, men samma sak igen.

Så frågan är: Hur får jag bort "the authorization" helt och hållet så att jag kan göra allt på nytt?

Ligger auktoriseringarna för pluggarna i en särskild mapp i Windows där man kan leta?

Jag kör Vista (det funkar för övrigt riktigt bra om nån undrar, är positivt överraskad!)

Annons
Postat

jag har betalat för programmet om det är vad du syftar på.

frågade här för detta är ju snabbt löst bara man kunda lista ut om "auktorisationen" hamnar i nån särskild mapp? fortfarande tacksam för hjälp.

(guitar rig är fö världens bästa och roligaste plugg om man är gitarrist... funderar t o m på att köpa rig kontrol... och önskar att n.i. startade samarbete med fender för att bygga modeling-förstärkare... men det är en annan historia).

Postat
jag har betalat för programmet om det är vad du syftar på.

frågade här för detta är ju snabbt löst bara man kunda lista ut om "auktorisationen" hamnar i nån särskild mapp? fortfarande tacksam för hjälp.

(guitar rig är fö världens bästa och roligaste plugg om man är gitarrist... funderar t o m på att köpa rig kontrol... och önskar att n.i. startade samarbete med fender för att bygga modeling-förstärkare... men det är en annan historia).

Jag undrade inte alls, antog att du köpt den. Men det är ju precis den typen av support man betalat för om man köpt pluggen. Sen om någon kan lösningen här är det ju bara bra. :rolleyes:

Postat

egentligen kanske det är mer en windowsfråga än en protoolsfråga...

för jag antar att det funkar likadant med andra (icke musik-)program.

• 1 månad senare...
lordlondon (oregistrerad)
Postat

Alla NI-program har väl sin egen mapp som det ligger en authorizations-icon i som man kan klicka på och få fram infon om registreringen (Hardware ID osv)

Du skulle kunna prova att trash:a prefsen för PT, samt för Plug:arna....tror de ligger i deladefiler/digidesign/plugins ev direkt i delade filer och plugins...

Mvh

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.