Jump to content
Annons

Ny hårdvara för m-powered på PC


progg

Recommended Posts

Hej!

Har en lite utdaterad dator för tillfället och har tankar på att uppgradera. Förstår verkligen ingenting som står på Digidesigns hemsida om chipset etc. Fått hjälp att slänga ihop detta som ett uppgraderingspaket men min fråga är ju om det funkar med PT samt om det kommer låta för mycket ur datorn? Kan jag skippa fläkten? Sitter i samma rum som datorn när jag spelar in och surr är ju inte så välkomnande förstås.

Är riktigt sugen på att slippa gråta över att köra 2-3st Xpand pluggar utan att det börjar sega ner totalt så alla tips och rekommendationer är jag högst tacksam för!

Kanske några andra rekommendationer i samma prisklass som detta? Vill ju förstås hålla nere både värme och oljud men jag kan väldigt lite om detta ämne.

Hilfe!

3000.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Asus P5K Premium som moderkort kan jag rekomendera. Har tre burkar i omnejd bla min egen som har det som morsa och det är riktigt stabilt. P35 chipset som funkar kalas med PT.

Kötta i en Q6600 quad core processor till den. Oerhört stabilt.

Hamnar vi inte lite över min budget då? Samtalar precis med en vän angående mina önskemål och svaren jag fått i denna tråd och det där ska vara lite väl dyrt för min budget :rolleyes:

Gilbert: Du länkade till specs för LE. Kan man köra samma datorkomponenter till m-powered som till LE då? Det är version 7.1 jag kör. Glömde skriva det. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fortfarande intresserad av hjälp i detta ämne om någon kan kasta lite ljus på vad som fungerar :/

Fick en bluescreen som känns föga roligt så det börjar bli aktuellt på flera plan att uppgradera om man säger så 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...