Jump to content
Annons

Låtskrivare/Gitarrist i Göteborg söker Medarbetare/Band


Limpan

Recommended Posts

Relativt nyinflyttad i Göteborg och söker några att lira ihop med, kanske bilda ett nytt band eller hoppa in i ett existerande.

Jag spelar främst gitarr, men staplar mig skapligt fram på piano å sång då de behövs =)

Stilen jag är inne på innefattar Rock/Melodiös hårdrock/westcoast/ m.m

..även svängigare saker som soul/funk/gospel gillas av mig =)

Som låtskrivare har jag dessutom väldigt svårt för att skriva musik själv och behöver någon att bolla idéer med!! Har inte gjort så mycket musik men de jag gjort hitills har varit tillsammans med andra.. (antingen så suger jag fett eller så blir jag ett musikalist geni med hjälp av andra, hehe) Hade vart kul att skriva musik ihop med ett band =)

Har även en liten idé med låtskrivandet och det är att göra det via internet,, skickar idéer till varandra å göra pålägg på varandras låtar m.m. Har en liten tanke att göra en lite rockigare skiva i framtiden där jag gärna samarbetar med så många låtskrivare som möjligt, men än så länge är de bara för skojs skull!

Använder ProTools och Cubase och kan jobba i vilket som (föredrar dock oftast ProTools)

Ja, hmm.. kanske ska nämna nått om mig oxå?...

Linus heter jag, kallas limpan av vissa, hihi. Är 23 år, nygift och bor i lägenhet med min fru i västra frölunda. Jag kommer ursprungligen från småland, hejja Torsås-tuppen!! 😎 och älskar musik, skriva musik, spela musik, lyssna å producera saker.. har bred musiksmak, ofta rockig musik då... allt från dream theater till toto....

Influenser: Dream Theater, Jörn Lande, Whitesnake, Deep Purple, Toto, Gotthard, Sugababes (den var ni inte beredd på va?? 😛 )

..ja en salig blandning helt enkelt... =)

...å så kanske jag ska ta en till lista haha.. en elak en...

> Rockgrupper som jag tycker är överskattade:

Iron Maiden, Metallica, hmm ja de var nog dom viktigaste.... 😉

Känner mig väldigt kreativ när jag väl har en grundidé att jobba på, men kreativiteten tar oftast slut utan input från andra. Hade vart kul med en skrivarkompis =) Jag hjälper gärna dig med dina låtidéer om du hjälper mig med mina 😛 Vad kan jag mer göra? mjo, som sagt är jag gitarrist och gillar att lägga gitarrer! de kan bli fett mannen, samt stämmor å sånt, de e nice! 😄

EDIT: omformuleringar och söker nu även lira lajv med folk i göteborgstrakten....

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Din musiksmak (med undantag från dream theatre) är det minsann inga fel på! Ja, även Sugababes! (När jag hörde "Destination" första gången var jag tvungen att stanna bilen för att lyssna ordentligt.) Bra grejer!

Jag skriver även under på din "antilista", visst jag har gillat run to the hills och running free en gång i tiden men jag kan inte direkt påstå att jag får gåshud utav maiden längre.

Lite synd att jag har tusen grejer att hålla på med redan, du verkar ha ordning på grejerna.

Lycka till och grattis till bröllopet än en gång.

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

Din musiksmak (med undantag från dream theatre) är det minsann inga fel på! Ja, även Sugababes! (När jag hörde "Destination" första gången var jag tvungen att stanna bilen för att lyssna ordentligt.) Bra grejer!

Jag skriver även under på din "antilista", visst jag har gillat run to the hills och running free en gång i tiden men jag kan inte direkt påstå att jag får gåshud utav maiden längre.

Lite synd att jag har tusen grejer att hålla på med redan, du verkar ha ordning på grejerna.

Lycka till och grattis till bröllopet än en gång.

kul att höra att de finns nån med liknande musiksmak här iaf =) angående dream theater så är de typ bara två skivor jag gillar: "images and words" och "metropolis part 2"...

synd att du har fullt upp.. hoppas fler känner sig intresserade av ett samarbete.. å ja tack återigen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

du limps! du borde faktiskt göra om länken till en länk som går att trycka på tycker jag... 🙂

Din musiksmak (med undantag från dream theatre) är det minsann inga fel på! Ja, även Sugababes! (När jag hörde "Destination" första gången var jag tvungen att stanna bilen för att lyssna ordentligt.) Bra grejer!

Jag skriver även under på din "antilista", visst jag har gillat run to the hills och running free en gång i tiden men jag kan inte direkt påstå att jag får gåshud utav maiden längre.

Lite synd att jag har tusen grejer att hålla på med redan, du verkar ha ordning på grejerna.

Lycka till och grattis till bröllopet än en gång.

kul att höra att de finns nån med liknande musiksmak här iaf =) angående dream theater så är de typ bara två skivor jag gillar: "images and words" och "metropolis part 2"...

synd att du har fullt upp.. hoppas fler känner sig intresserade av ett samarbete.. å ja tack återigen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra på myspace, inte mycket Jörn Lande, Whitesnake eller Deep Purple dock 😉

Lycka till!

/R

Tjoho! Jag höll på att glömma bort min egen tråd, folk har ju skrivit här haha..

Nej det är inge "jörn lande" på myspace-sidan, det ska de inte va heller :rolleyes:

"Slipped Away" är ett projekt jag har med RoBERT och det är mer westcoast/slick/pop/rock.

...alltså hade detta samarbetes-inlägg ingenting med den myspace-sidan att göra... Ska förtydliga det i första inlägget...

Men, Finns det westcoast/slick/pop/rock-intresserade så kan det ju också vara roligt, kontakta då mig eller Robban (RoBERT)

Jag är alltså en sån där som gillar flera olika sorters musik 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju grymt bra det där även om det är lite för tillrättalagt för att vara i min smak, ta dig närmare östkusten om du förstår vad jag menarB) Är det du bakom leadmicken också?

Hello, Jag antar att du kollat in myspace-sidan:

Leadsången är RoBERT på de flesta låtarna där och den superhöga tenoren i medley är en polare som heter Erik.

Själv sjunger jag lite körer typ, å lirar gitarrer & syntar + mix. (medley)

Återigen.. myspace-sidan är ett projekt jag har med RoBERT och är lite mer slick å soft än de artister jag nämnde i mitt första inlägg. Självklart är det alltid roligt med folk som är intresserade av den musikstilen också, så ni får gärna höra av er till mig eller RoBERT om ni vill hänga med i projektet som låtskrivare eller musiker.

Men, ibland vill jag dra på stärkaren till 11 å riffa loss i ett ruffare stuk, så känner du dig träffad av det jag skrev i första inlägget så hör av dig med ett P.M lr nått =)

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra på myspace, inte mycket Jörn Lande, Whitesnake eller Deep Purple dock 😄

Lycka till!

/R

hehe tackar 😄 njae gör det inte men jag avgudar dem banden skriver mkt sån musik med 😛

oj va pinsamt, vilket myspace menade han, din eller min? haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra på myspace, inte mycket Jörn Lande, Whitesnake eller Deep Purple dock 😄

Lycka till!

/R

Tjoho! Jag höll på att glömma bort min egen tråd, folk har ju skrivit här haha..

Nej det är inge "jörn lande" på myspace-sidan, det ska de inte va heller 😛

"Slipped Away" är ett projekt jag har med RoBERT och det är mer westcoast/slick/pop/rock.

...alltså hade detta samarbetes-inlägg ingenting med den myspace-sidan att göra... Ska förtydliga det i första inlägget...

Men, Finns det westcoast/slick/pop/rock-intresserade så kan det ju också vara roligt, kontakta då mig eller Robban (RoBERT)

Jag är alltså en sån där som gillar flera olika sorters musik 😄

Finns det flera sorters lika musik? 😄

(sorry kunde inte låta bli)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra på myspace, inte mycket Jörn Lande, Whitesnake eller Deep Purple dock 😄

Lycka till!

/R

Tjoho! Jag höll på att glömma bort min egen tråd, folk har ju skrivit här haha..

Nej det är inge "jörn lande" på myspace-sidan, det ska de inte va heller 😄

"Slipped Away" är ett projekt jag har med RoBERT och det är mer westcoast/slick/pop/rock.

...alltså hade detta samarbetes-inlägg ingenting med den myspace-sidan att göra... Ska förtydliga det i första inlägget...

Men, Finns det westcoast/slick/pop/rock-intresserade så kan det ju också vara roligt, kontakta då mig eller Robban (RoBERT)

Jag är alltså en sån där som gillar flera olika sorters musik 😄

Finns det flera sorters lika musik? 😛

(sorry kunde inte låta bli)

😛😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra på myspace, inte mycket Jörn Lande, Whitesnake eller Deep Purple dock 😄

Lycka till!

/R

Tjoho! Jag höll på att glömma bort min egen tråd, folk har ju skrivit här haha..

Nej det är inge "jörn lande" på myspace-sidan, det ska de inte va heller 🙂

"Slipped Away" är ett projekt jag har med RoBERT och det är mer westcoast/slick/pop/rock.

...alltså hade detta samarbetes-inlägg ingenting med den myspace-sidan att göra... Ska förtydliga det i första inlägget...

Men, Finns det westcoast/slick/pop/rock-intresserade så kan det ju också vara roligt, kontakta då mig eller Robban (RoBERT)

Jag är alltså en sån där som gillar flera olika sorters musik 😄

Finns det flera sorters lika musik? 😛

(sorry kunde inte låta bli)

😕😛🙂

haha nu blev det jävlit rörit här

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag är så sjukt sugen på att lira i band nu också men jag känner tyvärr inga i Göteborg, Uppdaterar första inlägget, då jag även söker bilda band!!! ...eller är det kanske ett band som saknar en gitarrist? Här finns jag!

Stilen jag gärna lirar varierande mellan rock/pop/AOR/slick/hår-rock, och skriver själv gärna musik tillsammans med andra, gärna med texter med bra budskap om kärlek, livet och "feel-good".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...
hallå? finns de inte fler som vill lira med lilla mig?? =)

/L

Jag har 14 mil till GBG... är det för långt? 😄

Tja, blir ju lite knepigt att lira.. men låtskapande kanske? =) Via internet spelar avstånden då mindre roll =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...