schopin Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Hej alla glada! Ăr det nĂ„gon som har koll pĂ„ hur man mappar saker i Logic? Jag har precis skaffat en Remote SL 37 och det flyter pĂ„ bra med automap, men jag har ingen koll pĂ„ hur jag sjĂ€lv editerar kontrollerna. Jag skulle Ă€ven vilja koppla in pedaler och styra saker. Ăr det möjligt att t.ex. styra start/stop med en sustainpedal? Att den startar och stoppar nĂ€r man trycker pĂ„ den varannan gĂ„ng? Eller behövs en annan pedal för det? Det kĂ€nns ju som att det skulle behövas lite programmering för sĂ„na saker. Jag skulle Ă€ven vilja kunna hoppa till nĂ€sta marker i timelinen med hjĂ€lp av pedaltryck. Ăr sĂ„na hĂ€r saker över huvud taget möjligt i logic? Ăr det environment man ska pula i? Tackar för tips!
schopin Postat 18 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 18 februari 2008 Finns det nĂ„gon tabell nĂ„gonstans med alla map-kontrollkoder? đ„°
schopin Postat 20 februari 2008 TrÄdstartare Postat 20 februari 2008 Ingen? NÄgon som vet "midinumrena" för sustain- och expressionpedaler dÄ?
Implasticyde Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Ingen? NĂ„gon som vet "midinumrena" för sustain- och expressionpedaler dĂ„? StĂ„r inte MIDI-numer i manualen? đ
schopin Postat 21 februari 2008 TrĂ„dstartare Postat 21 februari 2008 Har inte hittat midi-nummer i manualen, men jag lĂ€rde mig hur learnfunktionen fungerar âșïž Det var ganska lĂ€tt. Har inte riktigt fĂ„tt klĂ€m pĂ„ hur man styr en XY-pad Ă€n men det kommer. En frĂ„ga bara. Jag har lyckats mappa en sustainpedal sĂ„ att den sĂ€tter pĂ„ play nĂ€r man trampar en gĂ„ng, men gĂ„r det att göra sĂ„ att den stoppar nĂ€r man trampar nĂ€sta gĂ„ng? Som en switch, alltsĂ„ varannan gĂ„ng play varannan stop? Borde visserligen kunna fĂ„ in paus-kontrollen för pedalen dĂ„ kom jag precis i denna stund pĂ„ đ Jag lyckades Ă€ven mappa next marker till sustainen. Grymt! Ska kolla in andra pedaler ocksĂ„. Borde finnas en av/pĂ„-pedal med tvĂ„ fasta lĂ€gen sĂ„ att man inte behöver hĂ„lla in en sustain. En "volym"-pedal med gradvisa lĂ€gen borde ocksĂ„ kunna fungera.
PeterWidell Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 Du fÄr gÀrna skriva och förklara hur du gjorde, jag har sjÀlv inte ens försökt men jag har tÀnkt lÀnge att jag skall sÀtta mig och assigna nÄgra kontroller frÄn min Legacy Collection MS20'a. Hade vart toppen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.