Jump to content
Annons

Xtreme FX - bra/billigt host-program?


Jimmyalenius

Recommended Posts

Hej! Fick skivorna och hårdvarulåset idag och som fristående mjukvarusynt fungerar det kanon! Min plan var att använda det som en VSTi plug inuti Audition 3 och det fungerar väl så där. Finns det nåt bra alternativ där man kan lägga in många Xtreme FX-spår och lätt kan byta ljud o mixa mellan spår? Vore kanon om det även gick att animera ljudens parametrar.

UltimateSoundBank rekommenderar några kända redigeringsprogram, men det känns lite overkill att köpa t ex Cubase enbart för att mixa effekter. Finns det några bra alternativ?

Regards / Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej! Fick skivorna och hårdvarulåset idag och som fristående mjukvarusynt fungerar det kanon! Min plan var att använda det som en VSTi plug inuti Audition 3 och det fungerar väl så där. Finns det nåt bra alternativ där man kan lägga in många Xtreme FX-spår och lätt kan byta ljud o mixa mellan spår? Vore kanon om det även gick att animera ljudens parametrar.

UltimateSoundBank rekommenderar några kända redigeringsprogram, men det känns lite overkill att köpa t ex Cubase enbart för att mixa effekter. Finns det några bra alternativ?

Regards / Jimmy

Köpte Xtreme FX för några år sen. Den har buggat lite men det har bra nu de senaste året. Den du har är nog en nyare version. Jag köpte den 4-5 mån innan den uppdaterades(garantert pga den buggade) men fick ett erbjudande att uppgrader för mycket pengar. Skrev till dem om att man borde väl får updaten gratis så nära inpå köpet. Men, Nej!

Jag kör det genom Logic och Pro Tools funkar nu förtiden fint.

Den saknar dock en hel del ljud så man måste kompletera med fler ljud bibliotek. Annars bra att den funkar som en synt med många inställnings möjligheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Som fristående mjukvarusynt så är den rätt ok. 5000 bra ljud o så. Problemet är bara hur man ska mixa ihop allt och hur man styr ljuden. Programmet jag hade hoppats skulle gå att använda, Adobe Audition, gör inte alls nåt bra jobb. Väldigt omständigt att lägga in ljud och det buggar en hel del.

Skulle vara bra att hitta nån smidig liten sequenser som kan hantera VSTi-versionen av Xtreme XF. Misstänker att deras egna sequenser-program löser det hela smidigast (förmodligen).

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Flebbo! Stort tack för tipset. Det fungerade VÄLDIGT bra. Jag har inte lyckats lista ut vilka begränsningar det blir i programmet efter att dom 30 dagarna gått ut, men upptäcker jag inga större problem så kan det vara värt dom 50 dollar det kostar. Alltid kul att stödja duktiga och generösa utvecklare. Inga problem med VSTi-stödet... kul!

Igen, stort tack för hjälpen!

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... jag lyckas inte få igång midi-kontrollen i programmet. Är det nåt speciellt man måste tänka på för att det ska rulla igång? Som jag förstår så är det:

1. Preferences/Audio/MIDI Devices och där enable'a MIDI-porten.

2. Sen på spåret välja I/O-knappen ska det gå att välja något. Detta ser inte ut som i manualen. Känns som om det fattas något.

Vad är det jag missat?

Regards / Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...