Jump to content
Annons

Hartke T60P PIGGYBACK


Illustrata

Recommended Posts

Tjupp

Såg just att börsen har erbjudande på en hartke förstärkare+låda. http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...160269&fm=1

Skulle testa den idag men dom hade inte den inne för tillfället. Hartke är jävla bra på basförstärkare vet jag, men gitarr? Nån som har testat den? Åsikter? (jag skulle ha den för hemmabruk)

Nu tycker nog många att den är skit för den är så billig. Men som studerande tvingas jag hålla mig till den prisklassen. Så om jag omformulerar frågan..

Vad anser ni om denna förstärkarn+lådan med hänsyn till priset? Nåt annat vettigt i samma prisklass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan läsa reviews på harmony-central.com, vet inte om just den "toppen" är något att ha, har du provat mer jordnära alternativ såsom Peavey bandit för 3000, eller Line6 spider III, med samma effekt som bandit kostar en sådan 3300 kr. Finns ingen anledning att ha Topp och låda om du inte ska spela på riktigt stora ställen. Ska du ha den hemma eller i replokal, vilken genre spelar du mest inom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan läsa reviews på harmony-central.com, vet inte om just den "toppen" är något att ha, har du provat mer jordnära alternativ såsom Peavey bandit för 3000, eller Line6 spider III, med samma effekt som bandit kostar en sådan 3300 kr. Finns ingen anledning att ha Topp och låda om du inte ska spela på riktigt stora ställen. Ska du ha den hemma eller i replokal, vilken genre spelar du mest inom?

Läser reviews just nu. Folk verkar gilla den. (tack för länken). Peavey har jag dåliga erfarenheter av så det utelämnar jag. Men Spider III'an ska vara bra vet jag. Den kan jag kolla mer på.

Topp och låda ska jag nog hålla mig till. Visst ska jag ha den mest hemma, men ska eventuellt ha den på mindre klubbspelningar ibland också. Sen så kan det hända att man lirar med bandet hemma ibland.

Spelar i huvudsak metal. Mest thrash, döds och black. Sen vill man ju ha det där 80-tals soundet ibland också ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror den är för klen för att repa och spela med i replokal så den duger kanske hemma men ska du ut och spela så borde du gå upp lite i kraft och storlek.

Du vill inte ha en rörkombo? Mer högljuda än sina transistor motsvarigheter och låter "bättre och mer levande" enligt min åsikt. Jag vet av egen erfarenhet att du kommer tröttna ganska fort på en transistorstärkare av icke modulationstyp såsom Spider III, vilket jag skulle välja om jag skulle ha en transistorstärkare.

Hade själv en 212 Hughes & Kettner Warp och även om den kunde spela högt som få transistorstärkare så blev det inget vidare bra live då tonen "mattas ut" på högre nivåer. Viktigt om du ska spela thrash eller döds är ju att förstärkaren har tillräckligt med gain och det har i och för sig Spider III, i alla fall på "Insane" men tror definitivt Peavey Valveking låter betydligt bättre som Metal förstärkare när du drar upp volymen lite. Kolla in några klipp på Youtube, du kommer bli imponerad av allt folk kan spela på den, Metallica, Pantera, Machine Head, Decapitated osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror den är för klen för att repa och spela med i replokal så den duger kanske hemma men ska du ut och spela så borde du gå upp lite i kraft och storlek.

Du vill inte ha en rörkombo? Mer högljuda än sina transistor motsvarigheter och låter "bättre och mer levande" enligt min åsikt. Jag vet av egen erfarenhet att du kommer tröttna ganska fort på en transistorstärkare av icke modulationstyp såsom Spider III, vilket jag skulle välja om jag skulle ha en transistorstärkare.

Hade själv en 212 Hughes & Kettner Warp och även om den kunde spela högt som få transistorstärkare så blev det inget vidare bra live då tonen "mattas ut" på högre nivåer. Viktigt om du ska spela thrash eller döds är ju att förstärkaren har tillräckligt med gain och det har i och för sig Spider III, i alla fall på "Insane" men tror definitivt Peavey Valveking låter betydligt bättre som Metal förstärkare när du drar upp volymen lite. Kolla in några klipp på Youtube, du kommer bli imponerad av allt folk kan spela på den, Metallica, Pantera, Machine Head, Decapitated osv...

Enlight reviewsen på Harmony så funkade den för mindre gig. Många skrev också att till sin förvåning så blir ljudet bättre ju högre man spelar på den, till skilnad från många andra. Skulle ha Marshall-liknande Od sa dom. Och så vitt jag vet så hade den rör-preamp.

Det där med gainen på den ska jag kolla upp. Ska test-spela den så fort börsen får in den 🙂

Valvekingen var nog inget för mig. Förutom Clean-kanalen som lät bra 🙂

thnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror den är för klen för att repa och spela med i replokal så den duger kanske hemma men ska du ut och spela så borde du gå upp lite i kraft och storlek.

Du vill inte ha en rörkombo? Mer högljuda än sina transistor motsvarigheter och låter "bättre och mer levande" enligt min åsikt. Jag vet av egen erfarenhet att du kommer tröttna ganska fort på en transistorstärkare av icke modulationstyp såsom Spider III, vilket jag skulle välja om jag skulle ha en transistorstärkare.

Hade själv en 212 Hughes & Kettner Warp och även om den kunde spela högt som få transistorstärkare så blev det inget vidare bra live då tonen "mattas ut" på högre nivåer. Viktigt om du ska spela thrash eller döds är ju att förstärkaren har tillräckligt med gain och det har i och för sig Spider III, i alla fall på "Insane" men tror definitivt Peavey Valveking låter betydligt bättre som Metal förstärkare när du drar upp volymen lite. Kolla in några klipp på Youtube, du kommer bli imponerad av allt folk kan spela på den, Metallica, Pantera, Machine Head, Decapitated osv...

Du råkar inte veta om Hughes & Kettners Tubeman II kan vara ett alternativ? Jag slant just in på ett youtube-klipp där dom testade den (

) verkar ha ett skänt sound. Rör också.

Den skulle funka både hemma och på gig i med att man kan koppla in den direkt i PA't och/eller en låda. Och såvitt jag vet så ska H&K-grejer vara i toppklass.

Den ska ligga i samma prisklass som piggyback om man köper den beggat också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...