Pelleman Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Hej vänner, Jag har precis skaffat "Live 7" och håller på att koppla in allt. Trots att jag följer hjälpavsnittet till punkt och pricka får jag inte bort fördröjningen när jag spelar på mitt keyboard (Edirol PC-50). Den ligger konstant på en dryg halvsekund (!) och det går ju inte att jobba med detta fel. Jag har ASIO4All drivrutin och har ändrat på både "Buffer size" och "Latency Compensation" i det oändliga, dock utan resultat. Vore tacksam för all hjälp man kan få, så att jag kommer igång! Pelleman
ThomasJ Postat 14 februari 2008 Postat 14 februari 2008 Börja med att berätta vad du har för ljudkort. Kolla sedan på nätet efter riktigta ASIO drivers. Många säger att det funkar med ASIO4all, men mna erfarenhter säger något helt annat.
Pelleman Postat 15 februari 2008 Trådstartare Postat 15 februari 2008 Börja med att berätta vad du har för ljudkort.Kolla sedan på nätet efter riktigta ASIO drivers. Många säger att det funkar med ASIO4all, men mna erfarenhter säger något helt annat. Jag är ju inte jättehaj på detta, men jag har ett MSI moderkort med inbyggd ljudutgång (7.1-kanals surround). Jag har oxå Realtek High Definition Audio, men det är kanske bara ytterligare en drivrutin, eller? 😛
Pelleman Postat 15 februari 2008 Trådstartare Postat 15 februari 2008 (redigerat) Börja med att berätta vad du har för ljudkort.Kolla sedan på nätet efter riktigta ASIO drivers. Många säger att det funkar med ASIO4all, men mna erfarenhter säger något helt annat. Jag är ju inte jättehaj på detta, men jag har ett MSI moderkort med inbyggd ljudutgång (7.1-kanals surround). Jag har oxå Realtek High Definition Audio, men det är kanske bara ytterligare en drivrutin, eller? 😲 Jag glömde säga att jag hade Reason innan, och det fungerade perfekt efter justeringar av Latency och Buffer! Jag har förresten kollat lite på ljudkort, t. ex. Alesis iO|2. Har du någon kunskap/synpunkt på detta? Redigerat 15 februari 2008 av Pelleman
pistolpete Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 har du testat att gå in på hardware setup under prefrences / audio. Där krånglade det för mig när jag körde på mbox i skolan
Pelleman Postat 19 februari 2008 Trådstartare Postat 19 februari 2008 har du testat att gå in på hardware setup under prefrences / audio. Där krånglade det för mig när jag körde på mbox i skolan Jo, där har jag varit inne och mixtrat, dock utan någon förändring.
Gilbert Postat 19 februari 2008 Postat 19 februari 2008 Du behöver ett ljudkort (finns hundratals trådar om val av ljudkort så starta inte en ny...). Bra att veta är dock att om du har otur så funkar inte musikljudkort bra med din dator. Sök i forumet på "chipset" eller "Texas Instrument" för mer info ang detta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.