Jump to content
Annons

Interzone Inc.


Interzone

Recommended Posts

Hej pÄ er.

Ny pÄ detta forum, men hyfsat gammal som musiker. ...eller kompositör, fast det senare lÄter sÄ pretentiöst. Frun kallar mig för komponist. :-)

Musiken jag gör Àr elektronisk, och ska man fortsÀtta att ettikettera sÄ kan man sÀkert stoppa in den i fack som bÄde ambient och noice. Mitt mÄl Àr inte att vara konform i en stil eller ett fack. Jag (försöker) frÀmst ge uttryck för mina (aller andra) sinnesstÀmingar. Och som ni sÀkert vet kan ju de variera nÄgot. Jag kommer att peta upp lite muzak för er att förfasas över.

Sen konsumerar jag ju en del musik med. HÀr Àr en liten lista pÄ vad ni skulle kunna höra hemma hos mig:

  • Residents (helt underbara)
  • King Crimson (likaledes)
  • Zappa (vilken musiker)
  • Brian Eno (har fört ambient till foket)
  • Tangerine Dream (fram till -82)
  • Tool (intelli-metal)

Ja, givetvis finns det massor med annat. Men det var ett urval.

Ha det gott, och vÀl mött.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

VĂ€lkommen hit!

Ser fram emot lite noise i avdelningen för lĂ„tkritik! 🙂

Eno förresten. Han Àr Àven högst medskyldig till hur New Wave kom att lÄta. Lyssna pÄ plattan "Taking Tiger Mountain by Strategy" . SlÀppt 1974, strax efter hans engagemang i Roxy Music, men före "Music for Airports" och samarbetet med David Bowie, Talking Heads, Devo och Ultravox.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för alla vÀlkomnanden - kÀnns som jag Àr pÄ en trevlig plats.

Och om Eno... ja Taking Tiger Mountain Àr bra men Before and After Science Àr otrolig. ...sen Àr jag en sÄn dÀr galning som tycker att Thursday Afternoon Àr fantastisk. :-D

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...