Jump to content
Annons

i filmen desperado


alexfree

Recommended Posts

Annons

ungefär halva, det är när antonio är i staden och träffar den lilla pojken för första gången.....det ser ut att han bara hålla en ackord och spelar de olika strängar i en viss följd, jag tror för en som kan spela gitarr är det väldigt enkelt att ta ut det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Heikki (oregistrerad)
det ser ut att han bara hålla en ackord och spelar de olika strängar i en viss följd, jag tror för en som kan spela gitarr är det väldigt enkelt att ta ut det!

Jag såg filmen igår och reagerade direkt på att han inte rörde vänsterhanden eftersom det krävs tre olika ackord för att spela grejen. Jag kommer dock tyvärr inte ihåg exakt hur han spelade men jag vil minnas att Am, Dm och E7 var ackorden ifråga,

MVH

Heikki

Redigerat av Heikki
Link to comment
Dela på andra sajter

ungefär halva, det är när antonio är i staden och träffar den lilla pojken för första gången.....

Jag tycker det är lite grymt i såna där Rodriguez-filmer där dom helt hänsynsöst pangar på tillochmed barn! Han träffar honom dessutom flera gånger, eller..? Elakt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ungefär halva, det är när antonio är i staden och träffar den lilla pojken för första gången.....

Jag tycker det är lite grymt i såna där Rodriguez-filmer där dom helt hänsynsöst pangar på tillochmed barn! Han träffar honom dessutom flera gånger, eller..? Elakt!

han får i alla fall lära sig ett nytt stycke....mer än vad vi fick....!! vi fick bara höra salma hayek's lilla sång! 😉

Redigerat av alexfree
Link to comment
Dela på andra sajter

Var bara tvungen att spana in det.. Kommer ihåg den filmen och speciellt historien som berättas i baren, efter mötet med pojken på gatan... 😉

Iallafall... han spelar ju ett par olika saker. eller, det första är väl bara ett ett em, där han växlar mellan två gånger på bastonen och en på f#m, emellan spelar han sådana typiska 16delsnoter över g.h och ljusa e.

sen... han plockar över fyra akord oxå, och det är ju G, Am, H7 (em) vad jag får det till. förresten, när jag jämför med min gitarr och filmen så hamnar allt egentligen ett halvt tonsteg upp, men det är säkert bara en fråga om stämmning på gitarren.

Sen är inte plocket helt konsekvent, men det hör du ju själv.

edit: liten korrigering...

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...