Jump to content
Annons

en nybörjare har hittat hit


asheraz (oregistrerad)

Recommended Posts

asheraz (oregistrerad)

Hej! Jag älskar musik, och tycker det också är kul att ibland skapa egen musik. Men då måste jag erkänna att jag inte kan spela något instrument... jag har inte ens en midiklaviatur inkopplad. Men jag klarar mig genom att skriva in noterna för hand, eller göra patchar för hand, och sedan kopplar jag in en synth, laddar in ett ljud och så får liksom datorn spela åt mig. Jag är för gammal för att lära mig spela (över 50)...

Jag använder Reason, Orion, och har testat flera synthar som jag inte begriper mig på riktigt. De synthar som ligger mig närmast om hjärtat just nu är Novation's V-Station och Big Tick's Rhino. Det är tre enkla krav som jag ställer på det som jag använder: bra ljud, resurssnålt och användarvänligt.

Ser ingen större vits med vräkiga synthar som drar iväg med cpu kraft. Min pc (1700 celeron. 512 minne) klarar bara en "stor" synth åt gången och då blir det för jobbigt för mig att arbeta med en låt. Ja, jag ökar latenstiden etc (eller vad det nu heter), men jag får ingen arbetsro om signalröda lampor blinkar!

Kul att vara här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan och välkommen! Orion säger du? Heltrevligt! ;D Det kör jag med. Om du vill ha lite bra och resurs snåla synthar måste jag nog rekommendera minst en.

Synth 1

Enkel och kapabel till riktigt feta ljud om man skruvar lite och lägger till lite effekter. Väldigt resurssnål burk. Presetsen är ganska tråkiga men det finns fler här.

Mycket nöje!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...