Jump to content
Annons

Hjälp med Sound Blaster Audigy Platinum Ex


joakimjoakim

Recommended Posts

Hej,

Har precis kopplat in mitt ljudkort " Creative Sound Blaster Audigy Platinum Ex" Jag vet att det har några år på nacken, men det kanske är bra ändå?

Nu är det så att jag kopplat in, installerat och nu vet jag inte hur jag ska göra för att kunna spela in med t e x min bas. Hur jag ska koppla och hur jag ska använda den medföljande dosan med alla in och utgångar. Är väldigt nybörjare på det här med inspelning. Tänkte börja med att spela in i programmet Kristal. Hur ska jag koppla, och hur vet jag att dosan fungerar, än så länge har man inte ens märkt att den är igång.

MVH

Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ett sådant kort också som jag fått beggagnat häromdagen. Har försökt installera detta med får ej boxen att funka.

Ljudkortet funkar annars perfekt, inga problem att spela låtar genom högtalarna.

Men jag får ingen kontakt med boxen, hörs ej något om jag kopplar hörlurar till eller om jag spelar in.

Skumt, någon som vet vad detta kan vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har precis kopplat in mitt ljudkort " Creative Sound Blaster Audigy Platinum Ex" Jag vet att det har några år på nacken, men det kanske är bra ändå?

Nu är det så att jag kopplat in, installerat och nu vet jag inte hur jag ska göra för att kunna spela in med t e x min bas. Hur jag ska koppla och hur jag ska använda den medföljande dosan med alla in och utgångar. Är väldigt nybörjare på det här med inspelning. Tänkte börja med att spela in i programmet Kristal. Hur ska jag koppla, och hur vet jag att dosan fungerar, än så länge har man inte ens märkt att den är igång.

MVH

Joakim

På boxen har du in ingång som heter line in 2 va? där kan du koppla in basen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...