Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det nĂ„gon hĂ€r som testat Behringer B-Control (jag vet att studio testat) eller Evolution UC-33e?

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Jag har lĂ„nat hem en BCF2000 och provat en dag(och en halv natt 🙂 )nu. Jag Ă€r ganska usel pĂ„ att lĂ€sa manualer sĂ„ mitt första intryck var att den var ganska svĂ„r att komma igĂ„ng med. Men nĂ€r jag vĂ€l hade ögnat lite i manualen och uppdaterat programvara etc sĂ„funkar allt ganska smĂ€rtfritt. Att köra i nĂ„gon av de 3 hĂ„rdvarusimulationerna som finns Ă€r en barnlek. Bara öppna Logic sĂ„ kĂ€nner det igen tex Logic-control direkt. Fantastiskt gött! 😛

Det finns div. presets och templates att ladda ner frÄn behringers hemsida. Jag provade som hastigast med deras Logic 5.5 preset. Den var dock ganska avancerad tyckte jag. jag fick den inte riktigt att funka som jag ville, men dÄ hade jag bara Àgnat 10 minuter Ät detta. Jag ska försöka lite mer seriöst idag.

Konstruktionen kÀnns gedigen. Alla knappar, reglar etc. kÀnns vÀldigt bra. Ett minus Àr dock att motorreglarna Àr ganska högljuda. Man fÄr stÀnga av automatiseringen om man sitter i samma rum och skall göra en sÄngtagning.

Jag har inte fÄtt nÄgon koll pÄ hur man styr VSTi etc inuti Logic Ànnu, men det kanske jag fÄr senare idag.

Om det Àr nÄgon med mer erfarenhet Àn mig som vill skriva lite om VSTi-styrning (bÄde standalone och i sequencerprogram) sÄ vore jag grymt tacksam.

Hade lite problem i NI B4. Laddade behringers fÀrdiga preset, och nÀr jag skulle byta program sÄbytte B4ån sÄ fint sÄ. Men det gjorde BCF2000 oxÄ! Annars funkade det fint.

Vore kul med fler erfarenheter! 😉

• 5 mĂ„nader senare...
  • 3 mĂ„nader senare...
Postat

jag har bestÀllt en BCF2000 sÄ den kommer i nÀsta vecka. Jag, som aldrig har anvÀnt motsvarande produkt tidigare, tÀnkte skriva en ordentlig kommentar om den. Det Àr nog mÄnga som Àr intresserade av vad en sÄdan apparat kan göra (inklusive mig). Jag anvÀnder Sonar.

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har precis börjat försöka mig pÄ att anvÀnda apparaten, och det Àr minsann inte det lÀttaste nÀr man inte Àr van. En massa knappar helt enkelt.

Jag anvÀnder Sonar och hade ju lÀst om att man skulle köra den i "Mackie emulation mode" för att reglagen skulle kunna vara motoriserade. Efter lite pill och installation frÄn hemsidan var det klart.

SÄ började jag pilla och testa. MÄlet för mig var att kunna styra Sonar helst utan mus och keyboard samt kunna stÀlla in de olika mjukvarueffekterna och instrumenten jag har. Det visade sig vara enklare sagt Àn gjort.

Manualen frÄn Behringer berörde inte alls Mackie-emuleringen och hjÀlpte föga. Men efter lite letande hittade jag en anvÀndarmanual för den riktiga Mackie Control. Ladda ner den! DÀr stÄr vilka absurda knapptryckningar man skall trycka.

En bra sak med BCFen Àr att man fÄr med ett mjukvarudisplayfönster pÄ skÀrmen (som motsvarar det pÄ t.ex Mackie Control) dÀr man ser vad man hÄller pÄ med.

En sak jag blev lite besviken pÄ var att reglagen inte Äker sÄ mjukt, utan mer i smÄ smÄ steg, vilket gör att det hackar en smula. Sen lÄter dom en del ocksÄ.

Det Àr i Sonar vÀldigt begrÀnsat med programmering nÀr man kör Mackie-emulering. Alternativet Àr Cakewalks General Surface som dock inte supportar parameter feedback till BCFen.

Nu blir det nÄgra timmar till med inprogrammering i mitt huvud om hur man trycker. Det börjar lossna lite. Kul Àr det att vrida och dra och trycka Àven om jag inte riktigt Àn kÀnner att jag kan anvÀnda den ordentligt.

Postat

Jag har ju haft min, typ sedan den kom.

Har mest haft lite problem nÀr jag skulle uppgradera firmwaren pÄ den.

AnvÀnder den nÀstan enbart nÀr jag mixar i Logic 7.

Rekommenderas starkt för de pengarna.

Jag tycker det blir lite pilligt nÀr man skall dra upp 2-3 reglar samtidigt

med musen =)

• 4 mĂ„nader senare...
  • 4 mĂ„nader senare...
Postat

Bumpar upp igen!!

Har precis fÄtt en BCF2000 med posten!

Jag kör med Cubase SE3.

NÄn som har erfarenhet?

Lite tips kanske?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.