Twilight_Zound Posted October 4, 2004 Posted October 4, 2004 (edited) Titel: Soft Minded Artist/Medverkande: Twilight Zound/M.Andersson Längd: 4min Format: Mp3/160 Size: 4687KB Använda prod: Cubase SX 2.0, Vanguard, V-Station, Reason 2.5, Legacy Cell. Länk: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=1663790 Edit: Glömde säga att jag tappade kontrollen över Midi filen så några förbättringar kommer INTE att ske. Edited October 4, 2004 by Twilight_Zound
Twilight_Zound Posted October 4, 2004 Author Posted October 4, 2004 (edited) Ehhee. Problem med SoundCLick för tillfället Nu funkelerar det igen Edited October 4, 2004 by Twilight_Zound
emser Posted October 4, 2004 Posted October 4, 2004 Hitta titeln på nästa eller näst-nästa Bondfilm, släng in den med lite vocoder och den blir det perfekta remixen på ledmotivet. Allvarligt, hur proffsigt som helst! /emser
emser Posted October 4, 2004 Posted October 4, 2004 Hoppsan, meningsbyggnaden fick hjärnsläpp. /emser
Egghuvud Posted October 5, 2004 Posted October 5, 2004 Edit: Glömde säga att jag tappade kontrollen över Midi filen så några förbättringarkommer INTE att ske. Vad betyder det? Tappade kontrollen? Hela låten känns lite otajt speciellt i inledningen. Annars är det lite snyggt. Fast det känns inte riktigt färdigt (tyvärr) Lite onyanserat på sina ställen. Jag skulle mixa det lite hårdare om jag var som du, risken är att det blir lite oengagerande i nuvarande form. 😳
Twilight_Zound Posted October 5, 2004 Author Posted October 5, 2004 Japp Eggman, Kommer inte åt MIDI filen. Den blev korrupt pga av ett fel i systemet när jag skulle implementera Reaktor. OBS: Nej, inte crackade progr. Så låten i sig kommer inte byggas nått mer på. The End PS håller med fillständigt med dig i övrigt
Egghuvud Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Japp Eggman, Kommer inte åt MIDI filen. Den blev korruptpga av ett fel i systemet när jag skulle implementera Reaktor. OBS: Nej, inte crackade progr. Så låten i sig kommer inte byggas nått mer på. The End Synd på så rara ärtor. men med lite mastrande och grejkande så kanske den överlever? Eller så får du göra om.... 🙂
Twilight_Zound Posted October 6, 2004 Author Posted October 6, 2004 Jupps. Konv till wav och testar med lite Eq och kompr. För se hur det blir. Kan ju lägga till Midispår till waven, OM det behövs.
robertus Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Hur bra som helst. Perfekt att ha på när man jobbar (kanske inte något du vill höra) 😄
Twilight_Zound Posted October 6, 2004 Author Posted October 6, 2004 Det var ju bra ju, då är denna oxå nöjd
hackeman Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Den här är perfekt som filmmusik eller bakgrundsmusik till nån trailer eller nåt. Den blir lite tunn för sig själv, men jag skulle ändå inte vilja ha mer ljud i den, utan istället tror jag den skulle funka klockrent om den kompletterades med bild.
Twilight_Zound Posted October 9, 2004 Author Posted October 9, 2004 Titel: Soft Minded Artist/Medverkande: Twilight Zound/M.Andersson Längd: 4min Format: Mp3/160 Size: 4687KB Använda prod: Cubase SX 2.0, Vanguard, V-Station, Reason 2.5, Legacy Cell. Länk: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=1663790 Edit: Glömde säga att jag tappade kontrollen över Midi filen så några förbättringar kommer INTE att ske. Jaja Vadå tappade kontrollen..... Det är så med min musik, att INGET någonsin skrivs ned. ALLT är gehör, improvisation och inga noter finns. Allt man har att gå på då är midi filén, som man kan hacka lite i. Vissa spår kommer man ihåg att bränna ner allt på CD, men vissa försvinner nånstans i perferin. Håll till godo med vad som finns......... 🙂
Recommended Posts