Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej gott folk!

Under en tid sÄ har jag varit pÄ jakt efter en plugg som ska kunna göra det enkelt att separera de olika instrument eller ljud jag söker/vill anvÀnda, jag vill alltsÄ hitta en plugg som separerar de frekvenser jag vill anvÀnda!

Det nÀrmaste jag har hittat Àr sÄklart bara ett forsknings projekt frÄn "Music Technology Group" i Barcelona, kallat Audio Scanner, men det Àr ÀndÄ nÄgot liknande jag vill ha. (Kolla lÀnkarna nedan)

Audio Scanner

Webbsida

Ladda ner Sample (video)

Är det nĂ„gon som har bra koll pĂ„ det hĂ€r?

Mvh

Salo

Redigerat av salomonsson
Annons
Postat

du vill alltsÄ plocka ut separata instrument ur en redan fÀrdigmixad stereofil?

det kan du mer eller mindre inte göra. du kan plocka bort sÄng i mÄnga lÄtar genom att fasvÀnda de tvÄ monospÄren. men inte mer. om du EQ:ar sÄ kommer du förlora mer Àn det instrumentet!

eller vill du kunna separera instrumenten i en mix?

dÄ behöver du en EQ, en panorering, en kompressor, kanske virtuellt rum och en volymregel.

Postat
du vill alltsÄ plocka ut separata instrument ur en redan fÀrdigmixad stereofil?

Och i sÄ fall sÄ gÄr det inte med ett lyckat resultat!

Mitt rÄd Àr att du köper en kareoke CD!

Postat

Hej hej!

Detta var egentligen bara en enkel frÄga angÄende tips, tips om "pluggar" som skulle kunna göra det enkelt att urskilja vissa frekvenser, och dÀrmed döda de andra frekvenserna. Ett Eq kan ju endast framhÀva vissa frekvenser.

Kolla denna video sÄ fattar ni nog, hur jag menar.

Ladda ner Sample (video)

Tack Ă€ndĂ„ för andra bra tips, som fasvĂ€ndning i mono! (förutom karaokeironin 🙂 )

Postat
Hej hej!

Detta var egentligen bara en enkel frÄga angÄende tips, tips om "pluggar" som skulle kunna göra det enkelt att urskilja vissa frekvenser, och dÀrmed döda de andra frekvenserna. Ett Eq kan ju endast framhÀva vissa frekvenser.

Kolla denna video sÄ fattar ni nog, hur jag menar.

Ladda ner Sample (video)

Tack Ă€ndĂ„ för andra bra tips, som fasvĂ€ndning i mono! (förutom karaokeironin 😊 )

Nej en EQ kan Àven sÀnka frekvenser!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.