Nyborjarnisse Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Jag försöker komma igång med Nuendo 3 Fullständig nybörjare ! Jag förstår inte hur jag ska ställa in allt? Keyboard: Edirol PC-80 kopplat med USB till datorn. Ljudkort: Echo AudioFire8 ansluten till datorn med firewire Ljud ut från ljudkortet till en Harman/Kardon stereo-reciver Hur ska ställa in/ut midi-ljudet på: 1. PC-80 2. win XP 3. Nuendo Just nu kan jag spela upp exempellåter från Nuendo Signalen från pc-80 går in i nuendo (kan se det på insignalen) med ej ut till recivern ? Läser pc-80 manualen och nuendo-manualen så ögonen svider Snälla hjälp
Lars XLN Audio Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Vill du spela VST-instrument eller finns det inbyggda ljud i din Edirol keyboard som du vill spela?
Nyborjarnisse Postat 5 januari 2008 Trådstartare Postat 5 januari 2008 Jo , jag vill kunna spela vst - intrument också (Jag har har virtual guitar och grand piano)
Nyborjarnisse Postat 14 januari 2008 Trådstartare Postat 14 januari 2008 problemet kvarstår. Ingen aning om vad jag ska göra nu? Finns det andra forum som pratar hemstudio ?
Demonproducenten Postat 14 januari 2008 Postat 14 januari 2008 (redigerat) Nyborjarnisse sa: problemet kvarstår. Ingen aning om vad jag ska göra nu? Finns det andra forum som pratar hemstudio ? först ska du tala om för nuendo vilken midi ingång å utgång du använder sen ska du tala om för nuendo vilken audio ingång å utgång du använder hur du gör detta finns i manualen för nuendo sen ska du koppla midi ut från keyboarden till midi in i datorn från midi ut på datorn till midi in i keyboarden om du vill hämta ljud från den sen ska du i nuendo tala om i varje instrumentkanal med midi-info vart du vill skicka det - till midi ut å valfri midikanal, eller till vald vsti-plugg står också i manualen hur du gör först bör du dock lära dig basics: vad är midi? vad är audio? vad är vsti? etc etc http://www.nuendo.com/phpbb2/ kan vara ett vettigt ställe att fråga på också Redigerat 14 januari 2008 av Demonproducenten
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.