Jump to content
Annons

Automations funderingar


Tobias J

Recommended Posts

Annons

Kan inte förklara hur då jag inte använder Live, men jag kan förklara vad!

Att automatisera är att förändra över tid. Du kan exempelvis automatisera volym, genom att ändra volymen på ett spår under låtens gång. Eller kanske ännu mer specifikt, automatisera reverbet på virveln, så att det låter mer om den under refrängen och mindre under resten av låten, osv osv... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Automatisering innebär förändring av värden för en parametrar (knapp, regel etc) i en synt/effekt eller liknande enhet under en låts gång, utan att du manuellt behöver trycka på nån knapp, dra i regel eller klicka på nånting.

Automatiseringar programmeras i en sequenser, där du talar om vad som ska göras, på vilken enhet det ska göras och när det ska göras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går jag off topic och ställer ännu en noobfråga:Hur använder man en sampler(Tex kontakt)?.

Vad är egentligen en "noobfråga"??? "Noob"?

Här hittar du mer info om Kontakt, samt en demoversion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och kollar på videona på lives hemsida och allt verkar skitkul. Hur automatiserar man sina egna vst´s i arrangement view ??? Hittar inget om det.

Shit ingen som vet ??? 😕 ???

förklara lite mer vad du menar, så ska vi nog kunna hjälpa dig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och kollar på videona på lives hemsida och allt verkar skitkul. Hur automatiserar man sina egna vst´s i arrangement view ??? Hittar inget om det.

Shit ingen som vet ??? 😮 ???

förklara lite mer vad du menar, så ska vi nog kunna hjälpa dig 🙂

Undrar om automatiseringen funkar som i andra program. Det står om automatisering i clips men inte i arrangement view. Jag antar att det funkar som i tex cubase, Sonar, FL osv. Vill bara ha det bekräftat. Tycker Live verkar riktigt bra, Lutar åt ett köp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och kollar på videona på lives hemsida och allt verkar skitkul. Hur automatiserar man sina egna vst´s i arrangement view ??? Hittar inget om det.

Shit ingen som vet ??? 🥰 ???

förklara lite mer vad du menar, så ska vi nog kunna hjälpa dig 😮

Undrar om automatiseringen funkar som i andra program. Det står om automatisering i clips men inte i arrangement view. Jag antar att det funkar som i tex cubase, Sonar, FL osv. Vill bara ha det bekräftat. Tycker Live verkar riktigt bra, Lutar åt ett köp.

jo den funkar väl på typ samma sätt, i arr läget så under kanalnamnet (tex 3midi) så kan du klicka ner en scrolllista och välja vad du vill automatisera, rita ut en kurva så vips klart, vet inte om det va riktigt detta du menade men endå 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och kollar på videona på lives hemsida och allt verkar skitkul. Hur automatiserar man sina egna vst´s i arrangement view ??? Hittar inget om det.

Shit ingen som vet ??? 😉 ???

förklara lite mer vad du menar, så ska vi nog kunna hjälpa dig 😛

Undrar om automatiseringen funkar som i andra program. Det står om automatisering i clips men inte i arrangement view. Jag antar att det funkar som i tex cubase, Sonar, FL osv. Vill bara ha det bekräftat. Tycker Live verkar riktigt bra, Lutar åt ett köp.

jo den funkar väl på typ samma sätt, i arr läget så under kanalnamnet (tex 3midi) så kan du klicka ner en scrolllista och välja vad du vill automatisera, rita ut en kurva så vips klart, vet inte om det va riktigt detta du menade men endå 😉

Jo men visst....Man tackar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...