Jump to content
Annons

Problem med EMU 0404

Recommended Posts

Viktorw (oregistrerad)
Postat

Jag misstänker att denna fråga dykt upp förut, men har hittar inga svar, så jag tar risken att ställa den igen.

Jag har just införskaffat ett E-MU 0404 PCI för att spela in lite grejer och för att testa ett MIDI-interface.

Kortet funkar fint men samtidigt slutat mitt inbyggda ljudkort(Realtek ALC850) att fungera.

Så fort man sätter i E-MU-kortet hittar inte datorn realtek-kortet. Jag har kollat så inte kortet är avstängt via BIOSen.

Jag har också testat att först avinstallera det inbyggda, installerat E-MU och sedan installerat Realtec-kortet igen,

som jag såg någon annan hade gjort men ingen skillnad.

Jag kör Windows XP.

Har någon några förslag ?

Tacksam för hjälp!

/Viktor

Annons
Postat

Att få två olika ljudkort att funka i datorn kan nog vara ganska marigt, såvida det inte är ljudkort som verkligen är gjorda för att användas samtidigt. Varför behöver du två ljudkort förresten?

Vad menar du med att datorn inte hittar ditt inbyggda ljudkort? Dyker det inte upp som alternativ i kontrollpanelen->ljud&ljudenheter eller vad?

Viktorw (oregistrerad)
Postat
Att få två olika ljudkort att funka i datorn kan nog vara ganska marigt, såvida det inte är ljudkort som verkligen är gjorda för att användas samtidigt. Varför behöver du två ljudkort förresten?

Vad menar du med att datorn inte hittar ditt inbyggda ljudkort? Dyker det inte upp som alternativ i kontrollpanelen->ljud&ljudenheter eller vad?

EMU kortet har bara stereo ut, och jag vill gärna ha mitt 5,1 system så länge det går.

Precis, när jag stoppat i EMU-kortet hittat inte windows det inbyggda någonstans,

kortet bara försvinner från enhetshanteraren, men kommer tillbaks när jag tar ut det.

Viktorw (oregistrerad)
Postat
Då har du troligtvis en konflikt i burken. Testa att byta kortplats.

Gjorde det alldeles nyss. Ingen förändring tyvärr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.