Jump to content
Annons

I-doser


supreme

Recommended Posts

Nån mer som har provat i-doser? Som kan berätta om upplevelser?

Har prövat två gånger idag för första gången. Ska tydligen ta ett tag innan man känner nån effekt. Men jag fick en liten upplevelse...och den va inte behaglig.

För er som inte vet vad det är så är det ljudfiler man kan köpa och ladda ner och lyssna på. Ljudet är något riktigt invecklat som synchar sig med hjärnans vågor och manipulerar hjärnan och kan på så sätt framkalla effekter från olika tillstånd. Många utav dom är drogrelaterade. (LSD, Cocain, Heroin osv)

www.i-doser.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan ju berätta om min "upplevelse". Det va mitt andra försök. Jag provade filen som skulle framkalla samma känsla som vid LSD intag.

Först kände jag ingenting. Bara ett skönt ljud liksom. Sen så när jag precis va mellan sova och vakenhet så började jag drömma(?) Jag upplevde det som att jag befann mig i min egen mun. För att kontrollera så rörde jag lite på tungan och käken...och mycket riktigt så såg jag där jag stod i min egen mun hur tungan och käken rörde sig precis så som jag gjorde (wieeeerd?)

Sen "drömde" jag att jag spelade ett skjutspel. Och att jag blev skjuten. Det va otroligt hemskt. Jag visste längst innerst inne att det inte var på riktigt..men känslan kändes alltför verklig....känslan av att dö. (läskigt som fan)

Sen efter det så somnade jag typ...fast hörde ljudet fortfarande..

När ljudet(låten?) tog slut så vaknade jag väldigt hastigt med en väldigt överhängande obehagskänsla. Jag frös kraftigt också.

På med halsduken, mössa, täcke och 2 koppar te. Fick upp temperaturen. Men har fortfarande flera timmar efteråt en liten obehagskänsla kvar i magen...känner mig.....sargad?

Jag tror säkert att mycket av det jag "upplevt" är placeboeffekt. Men för övrigt tyckte jag bara att det va avslappnande och skönt att ligga och softa till.

Dessutom så står det att man måste "träna" upp sig i att hamna i transläget fortare och fortare.

Ska absolut fortsätta och prova andra ljudklipp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på FAQ-sidan som finns på i-doser.com. Tror det står nånting om brus. Jag upplevde också ett litet brus. Tror att det ska vara med. Står på sidan iallafall.

Du måste också ha hörlurar. Gärna ett par med bra kvalité. Går inte med högtalare även fast det är världens b ästa högtalare. Grejen är typ att ljudet svänger från höger till vänster i samma takt som hjärnan(eller nåt) så det är mycket viktigt med hörlurar. Gärna slutna med.

Finns lite tips på hur man gör för att lättare komma i stämning i forumet.

t ex så brukar jag räkna ner från typ 500. Och verkligen koncentrera mig på räkningen. ett litet tips bara =)

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljud som framställer LSD liknande effekter. Mja ja vette sjutton ja. Har visserligen inte lyssnat speciellt mycket på demon som finns men jag har väldigt svårt att se hur något sådant ska kunna uppfattas som en LSD trip. Det är väl i så fall som någon skrev en placeboeffekt. Det finns folk som mediterar sig till hallucinationer så jag tror absolut att den egna tanken kan skruva till det rejält. Kan ljud och musik bidra till den effekten, vilket jag anser att det kan, så är det helt klart värt att testa men att just den här prylen skulle vara bättre än annan psykadelisk musik eller ljud tror jag inte på.

Jag tycker att hela grejen med psykadelica är en total upplevelse som bör upplevas tillsammans med andra för att effekten ska bli som bäst. Gärna i kombination med vissa typer av musik och definitivt stämningsberoende. Att sitta hemma ensam och försöka uppnå dessa resultat känns därför för mig väldigt fel och kan då inte riktigt förstå hur ljud ens ska kunna få mig att uppleva något liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...