Jump to content
Annons

Bra trumplugg?

Recommended Posts

creel (oregistrerad)
Postat

Jag hittar ingen virvel som låter bra i varken EZDrummer eller Addictive Drums.

Är ute efter ett helt torrt ljud som låter bra, bra inspelat. I EZ är det bara mesvirvlar och dessutom är de inte helt torra, och det är för mycket eq och skit från början hör jag. I AD har jag hittat en virvel som låter bra (Pearl Ferrone 6.5", som jag pitchat lite), men jag tror jag kan hitta bättre i andra trumpluggar.

Vilka trumpluggar bör jag kolla in för att hitta bra grundljud på virvlarna? BFD? Vad finns mer?

Och ifrågasätt nu inte varför jag inte nöjer mig med EZD:s grejer.

Tack på förhand!

• Gilla 1
Annons
Postat

Jag ifrågasätter inte ditt val nu, jag ger bara ett tips...

Lyssna på alla presets som finns. Hittar du bland dom en virvel du gillar: kolla hur dom har gjort! Kanske ett tips mer till sådana nybörjare som mig, men ändå... 😊

creel (oregistrerad)
Postat

Alltså, jag ska sampla en virvel och när jag gör det har jag bara virvelkanalen på, virvelB (undersida) drar jag ner ganska mycket. Och då vill jag ha en virvel som är tajt "in your face", inte en som låter "klick" och låter allmänt tunnt.

Så presets spelar ingen roll, eftersom jag ändå ska ha helt torrt. (när jag jobbar med trumpluggen dvs)

Jag lägger ju på reverb osv i efterhand.

KillwithSkill: Var hittar du custom? Du snackar om expansionskit till EZ? Vintage Rock hittar jag på deras sida men inte Custom? Tveksam till att nåt sånt ska funka för det ska vara mycket snärt i virveln.

Jag lyssnade på DFH2 nyss faktiskt, inte alls speciellt imponerad. Låter som en liten förbättring mot gamla DFH bara. Låter fortfarande "ahh det är DFH-trummor" om det.

Postat
Alltså, jag ska sampla en virvel och när jag gör det har jag bara virvelkanalen på, virvelB (undersida) drar jag ner ganska mycket. Och då vill jag ha en virvel som är tajt "in your face", inte en som låter "klick" och låter allmänt tunnt.

Så presets spelar ingen roll, eftersom jag ändå ska ha helt torrt. (när jag jobbar med trumpluggen dvs)

Jag lägger ju på reverb osv i efterhand.

KillwithSkill: Var hittar du custom? Du snackar om expansionskit till EZ? Vintage Rock hittar jag på deras sida men inte Custom? Tveksam till att nåt sånt ska funka för det ska vara mycket snärt i virveln.

Jag lyssnade på DFH2 nyss faktiskt, inte alls speciellt imponerad. Låter som en liten förbättring mot gamla DFH bara. Låter fortfarande "ahh det är DFH-trummor" om det.

Kolla här: http://www.toontrack.com/custom_vintage.asp 😊

Postat

Är ute efter ett helt torrt ljud som låter bra, bra inspelat. I EZ är det bara mesvirvlar och dessutom är de inte helt torra, och det är för mycket eq och skit från början hör jag. I AD har jag hittat en virvel som låter bra (Pearl Ferrone 6.5", som jag pitchat lite), men jag tror jag kan hitta bättre i andra trumpluggar.

Vilka trumpluggar bör jag kolla in för att hitta bra grundljud på virvlarna? BFD? Vad finns mer?

Tack på förhand!

Kolla in Big Fucking Drums.

Postat

Tack på förhand!

Alternativ kanske blir att hyra in dig nånstans och göra samplingen på riktiga grejor. Spelade med en triggad och avgrundsdjup Sonorvirvel en gång, men tyvärr kan jag inte komma på var den kom ifrån 😊

creel (oregistrerad)
Postat

Har lyssnat lite på virvlarna på Fxpansions sida (BFD) och de kan nog låta rätt bra torrt! 🙂

Så nu ska BFD prövas.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.