Jump to content
Annons

STIM-snack


emser

Recommended Posts

Annons

Medlem sedan 1988.

Så fort jag skickar en låt till någon annan (eller publicerar den offentligt) Stim-ar jag den.

Underbart att webtjänsten finns, pappersjobbet saknar man inte precis.

Har bara bra att säga om Stim.

Missade mycket på att lokalradion inte rapporterade förr i tiden, det gör dom ju nu. Men tyvärr är det ju bara dragspel där, så det spelar kanske ingen större roll.

Gillar att man nu också kan ange "artist" i verkanmälan.

Speciellt bra för oss dansmänniskor som gör musik under många olika namn och gillar att vara lite hemliga med det. 😄 Tidigare var det ju endast två alias som gällde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrerade min första låt där för drygt 20 år sedan och min andra för ett år sedan...nu är det över 30 låtar....tyvärr inga inkomster än...men vem vet...en vacker dag så...

Annars tycker jag att det funkar perfekt med verkanmälan. Har också fått lite nya trevliga musikkontakter via anslagstavlan...

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick med för 2 år sen och har väl 5 egna låtar reggade och ett samarbetsprojekt...jag har ännu inte fått någon utbetalning så rapporteringen funkar väl lite si o så ibland från dom som spelat låtarna offentligt.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit medlem i snart 10 år tror jag... Blir lite av en ritual när man sköter stimningen för det är det sista jag gör oftast. När man stimmat en eller flera låtar till ett projekt så vet man liksom att nu är det klart. Lägg det bakom dig och börja på nåt nytt.. Grymt skön känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit medlem i snart 10 år tror jag... Blir lite av en ritual när man sköter stimningen för det är det sista jag gör oftast. När man stimmat en eller flera låtar till ett projekt så vet man liksom att nu är det klart. Lägg det bakom dig och börja på nåt nytt.. Grymt skön känsla.

Haha, har tänkt på precis samma sak!

Det funkar verkligen som att sätta streck..

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det ja... jag saknar dock att man inte kan editera sina verkanmälningar i efterhand. Inte ens se detaljerna för dito. Webtjänsten är väldigt begränsad.

Vad menar du med "detaljer"? Man kan ju få fram en lista med sina verk, saknas nåt viktigt i den?

Om man vill ändra nåt så har jag för mig att det bara är att skriva in låten igen och ange att det är en förändring i "övrigt"-fältet...

Har varit med i stim i ca 5 år, medkompositör på ett tiotal låtar, och har väl fått in några hundra sammanlagt... Inget man blivit rik på direkt... 😄

Vore schysst om dom kunde fixa så att man kunde anmäla spelningar via nätet också, så att man slapp skicka in dom på papper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det ja... jag saknar dock att man inte kan editera sina verkanmälningar i efterhand. Inte ens se detaljerna för dito. Webtjänsten är väldigt begränsad.

Vad menar du med "detaljer"? Man kan ju få fram en lista med sina verk, saknas nåt viktigt i den?

Ja, detaljerna för respektive verk. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag har varit medlem i 10 år...

STIM har betalat mina årliga utlandssemestrar.

Vore ju perfekt att kunna editera sina verkanmälningar online i efterhand...vilken chans att blåsa systemet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Vore ju perfekt att kunna editera sina verkanmälningar online i efterhand...vilken chans att blåsa systemet!

Jodu. Så långt tänkte jag inte ens. 😉 Men att SE detaljerna vore inget hot.

Nej det vore en dröm. Att kunna se sin status & sina anmälningar på ett eget konto på STIM-sidan.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Man kan ju få fram en lista med sina verk, saknas nåt viktigt i den?

Hur gör man då?

Ringer sin handläggare & ber henne/honom skicka kopior.

Kommer inom ett par dagar.

& som sagt så är det inga problem att ändra detaljer i anmälningar. Bara att skicka in en ny anmälning med ett följebrev typ Post-It, jag har gjort det flera gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju få fram en lista med sina verk, saknas nåt viktigt i den?

Hur gör man då?

Ringer sin handläggare & ber henne/honom skicka kopior.

Kommer inom ett par dagar.

& som sagt så är det inga problem att ändra detaljer i anmälningar. Bara att skicka in en ny anmälning med ett följebrev typ Post-It, jag har gjort det flera gånger.

Jag har då lyckats få fram en lista över mina registrerade verk, direkt på skärmen på STIMs hemsida. Kommer inte ihåg exakt vad jag klickade på, men det var en länk i stil med "se mina verk" efter att jag loggat in på "Verksanmälan"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju få fram en lista med sina verk, saknas nåt viktigt i den?

Hur gör man då?

Ringer sin handläggare & ber henne/honom skicka kopior.

Kommer inom ett par dagar.

& som sagt så är det inga problem att ändra detaljer i anmälningar. Bara att skicka in en ny anmälning med ett följebrev typ Post-It, jag har gjort det flera gånger.

Jag har då lyckats få fram en lista över mina registrerade verk, direkt på skärmen på STIMs hemsida. Kommer inte ihåg exakt vad jag klickade på, men det var en länk i stil med "se mina verk" efter att jag loggat in på "Verksanmälan"...

Ja, men någon ytterligare info som hur mycket dom spelats efter senaste avräkningen och allt dedär får väl inte se?!?! eller??

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju få fram en lista med sina verk, saknas nåt viktigt i den?

Hur gör man då?

Ringer sin handläggare & ber henne/honom skicka kopior.

Kommer inom ett par dagar.

& som sagt så är det inga problem att ändra detaljer i anmälningar. Bara att skicka in en ny anmälning med ett följebrev typ Post-It, jag har gjort det flera gånger.

Jag har då lyckats få fram en lista över mina registrerade verk, direkt på skärmen på STIMs hemsida. Kommer inte ihåg exakt vad jag klickade på, men det var en länk i stil med "se mina verk" efter att jag loggat in på "Verksanmälan"...

Ja, men någon ytterligare info som hur mycket dom spelats efter senaste avräkningen och allt dedär får väl inte se?!?! eller??

Precis.

Link to comment
Dela på andra sajter

[

Jag har då lyckats få fram en lista över mina registrerade verk, direkt på skärmen på STIMs hemsida. Kommer inte ihåg exakt vad jag klickade på, men det var en länk i stil med "se mina verk" efter att jag loggat in på "Verksanmälan"...

Det var det jag undrade över. Jag har inte stimmat något på över ett decenium och inte fått några utbetalningar på lika lång tid. Men verken borde väl ligga kvar ändå. Förr så brukade jag få en tidning oxå. Men jag har väl inte precis tänkt på adressändringar heller. 😉

Äh, syrebrist. STIM siten är glasklar!

Entshuldigung. 😉

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...