Jump to content
Annons

Kan man se på DVD-filmer med en Playstation2?


JJRockford

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)

Men BARA om du köper till en grej. Tror det är en särskild sändare/fjärris som krävs.

Kostar några hundra.

Med Playstation 3 kan man även se BluRay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men BARA om du köper till en grej. Tror det är en särskild sändare/fjärris som krävs.

Kostar några hundra.

Stämmer inte. Sant är det att du kan köpa till en fjärrkontroll, men du kan använda den vanliga speldosan som kontroll. Ingen extra sändare eller så krävs.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Men BARA om du köper till en grej. Tror det är en särskild sändare/fjärris som krävs.

Kostar några hundra.

Stämmer inte. Sant är det att du kan köpa till en fjärrkontroll, men du kan använda den vanliga speldosan som kontroll. Ingen extra sändare eller så krävs.

Märkligt med tanke på att vi frågade säljaren i affären i samband med köpet och han sa att man måste köpa till den där dyra fjärrisen, vilket han också visade att det stod på ett kort som var med i paktetet. Min brorson har också en Playstation 2 och det var samma sak med den.

Men vi kan ha fel. Min fråga blir då: hur sätter man igång dvd:n? Vilken knapp på kontrollen? Och varför finns det ingen manual om detta?

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Stoppa bara in DVD-skivan så ska det gå igång som en vanlig DVD-spelare. Vad gäller manual vet jag inte, då jag aldrig har haft användning för den... 🙂

EDIT: såvida du har moddat din Playstation, och då kan det vara annorlunda.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Niet, jag har inte modifierat den, men det MÅSTE väl ändå vara en speciell sladd/kontakt som man köper till iaf, mellan TV:n och Playstation 2-maskinen? Eller är det den vanliga röd-gul-vit, som sitter i sidan av TV:n som gäller??

😕😛😆😊😳

Detta gör mig verkligen konfunderad...

Får nog ta mig iväg och testa. Har ju ingen egen hemma.

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är den vanliga RCA, ja. Du använder ju en precis likadan för en vanlig DVD-spelare.

Min Playstation2, som ju är moddat så den kan spela brända/utländska PS2/Psx-spel, fungerar lite speciellt. Vill jag spela PS2-spel, trycker jag en gång på start-knappen (reset-knappen). vill jag spela psx-spel, trycker jag två gånger och vill jag kolla på dvd trycker jag tre gånger.

En annan sak värd att nämna: jag köpte en special-RCA-kabel som ger bättre bild. Dock så ger den knasigt färgschema när man kollar på DVD. Spelar inte så mycket roll för mig, då jag har en annan DVD-spelare, men ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När PS2:an var ny och hade sin höjdpunkt använde Sony "Sveriges mest sålda DVD-spelare" som slogan - just för att poängtera den dåtida mediacentralen, spelkonsoll och dvd-spelare i samma maskin.

Link to comment
Dela på andra sajter

PS2 kan spela upp DVD filmer utan fjärrkontroll. Det är då handkotrollen som funkar som fjärren istället. Man startar filmen som vilket spel som helst. Den där säljaren måste ha blandat ihop det men Xbox där man var tvungen att köpa en dyr fjärrkontroll för att kunna titta på dvdrullar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...