Jump to content
Annons

Vad ska jag välja?

Recommended Posts

Alexander J.D (oregistrerad)
Postat

Hej

Jag håller på med webbradio på fritiden och kör i vanliga fall bara med mic (ADK A51e) in i preamp (VTB-1) och sen in i ljudkortet på datorn.

Men nu vill jag ha möjlighet till 2 micar inkopplade och ska köpa ett hyffsat billigt mixerbord som låter hyffsat för runt 1000-1800 kr.

Jag har funderar lite på Behringer Xenyx 1204FX som jag hört ska vara ganska prisvärt och ge hyffsat ljud,.

Jag har också funderat på om en Tapco Mix100 skulle vara bättre , både i ljud och kvaliten? Har hört ganska positiva saker om Tapco mixrarnas preamps.

Vilket vore bäst av dessa 2 alternativ??

//Alexander

Annons
Postat

Hej!

Har själv beställt Xenyx 1002FX . Var hyfsat nöjd med min gamla Behringer Eurorack 602A tillsammans med ADK A51. Men tänkte att det skulle va kul med lite effekter och andra förbättringar. Tror inte du (eller jag heller för den delen) blir missnöjd. Prisvärt.

Mvh

Pål

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.