Jump to content
Annons

HUR PROGRAMMERAR MAN M-AUDIO PRO 88?

Recommended Posts

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har fått erbjudande om jobb med ett coverband 🙂 och tänkte ta med mig mitt M-audio pro 88 bord och en laptop.

I studiomiljö har jag inte haft behovet av programmera patchar med ljud, men det måste jag nu.

Har försökt med Enigma, men hajjar noll hur jag ska hämta och adressera ljuden och få dem till rätt kanal, eller knapp på bordet!

Har förgäves försökt med hjälpfilen i Enigma.

Någon som har erfarenhet av detta?

Tacksam för all hjälp!

GIGAN

Annons
Postat

Hej!

Vilket program kör du med för ljuden? Mac eller PC?

Min erfarenhet från Enigma (eller det nyare program man laddar ned från m-audio) är att det inte fungerar alls!!! En timme gav jag det. Det var enklare att programmera keyboardet "för hand" (d.v.s. utan dator"hjälp"), hur man gör det står att läsa i manualen. Jag jobbade dock inte med patchar, utan försökte bara mappa MIDI-kontrollers till olika reglage. Ett snabbtips är annars att testa knapparna längst ner till höger på keyboardet, de verkar motsvara olika patchar (trycker jag på dem byter jag ljud i min rack-synth).

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Hej!

Min erfarenhet från Enigma (eller det nyare program man laddar ned från m-audio) är att det inte fungerar alls!!! En timme gav jag det. Det var enklare att programmera keyboardet "för hand" (d.v.s. utan dator"hjälp"), hur man gör det står att läsa i manualen. Jag jobbade dock inte med patchar, utan försökte bara mappa MIDI-kontrollers till olika reglage. Ett snabbtips är annars att testa knapparna längst ner till höger på keyboardet, de verkar motsvara olika patchar (trycker jag på dem byter jag ljud i min rack-synth).

Hej!

Jag kör cubase sx3 för pc. JAg använder nästan bara vst pluggar och vet inte hur jag ska få det att fungera.

Har tyvärr ingen fysisk manual till bordet, får söka på nätet efter en.

Ngn som har andra idéer?

GIGAN

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Hej!

Hej!

Jag kör cubase sx3 för pc. JAg använder nästan bara vst pluggar och vet inte hur jag ska få det att fungera.

Har tyvärr ingen fysisk manual till bordet, får söka på nätet efter en.

Ngn som har andra idéer?

GIGAN

Förlåt, live kommer jag inte att använda cubase, möjligen då V-stack.

Ville lägga upp ljuden från olika pluggar till olika midikanaler, en kanal för varje knapp, det borde fungera, men jag lyckas INTE!

Snälla hjälp mig någon 🙁

GIGAN (oregistrerad)
Postat
Manualen ska ligga på hemsidan. Kan maila den till dig om den skulle vara borttagen.

TACK!

Ska kolla lite senare, måste till jobbet nu!

GIGAN

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Tack snälla saverman för manualerna! 😉

Kommer nog att ta en stund att tugga i mig dem, men det verkar hoppfullt!

Hör av mig när jag fått det att funka!

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.