Jump to content
Annons

HUR PROGRAMMERAR MAN M-AUDIO PRO 88?

Recommended Posts

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har fĂ„tt erbjudande om jobb med ett coverband 🙂 och tĂ€nkte ta med mig mitt M-audio pro 88 bord och en laptop.

I studiomiljö har jag inte haft behovet av programmera patchar med ljud, men det mÄste jag nu.

Har försökt med Enigma, men hajjar noll hur jag ska hÀmta och adressera ljuden och fÄ dem till rÀtt kanal, eller knapp pÄ bordet!

Har förgÀves försökt med hjÀlpfilen i Enigma.

NÄgon som har erfarenhet av detta?

Tacksam för all hjÀlp!

GIGAN

Annons
Postat

Hej!

Vilket program kör du med för ljuden? Mac eller PC?

Min erfarenhet frÄn Enigma (eller det nyare program man laddar ned frÄn m-audio) Àr att det inte fungerar alls!!! En timme gav jag det. Det var enklare att programmera keyboardet "för hand" (d.v.s. utan dator"hjÀlp"), hur man gör det stÄr att lÀsa i manualen. Jag jobbade dock inte med patchar, utan försökte bara mappa MIDI-kontrollers till olika reglage. Ett snabbtips Àr annars att testa knapparna lÀngst ner till höger pÄ keyboardet, de verkar motsvara olika patchar (trycker jag pÄ dem byter jag ljud i min rack-synth).

GIGAN (oregistrerad)
Postat
  CharlesS sa:
Hej!

Min erfarenhet frÄn Enigma (eller det nyare program man laddar ned frÄn m-audio) Àr att det inte fungerar alls!!! En timme gav jag det. Det var enklare att programmera keyboardet "för hand" (d.v.s. utan dator"hjÀlp"), hur man gör det stÄr att lÀsa i manualen. Jag jobbade dock inte med patchar, utan försökte bara mappa MIDI-kontrollers till olika reglage. Ett snabbtips Àr annars att testa knapparna lÀngst ner till höger pÄ keyboardet, de verkar motsvara olika patchar (trycker jag pÄ dem byter jag ljud i min rack-synth).

Hej!

Jag kör cubase sx3 för pc. JAg anvÀnder nÀstan bara vst pluggar och vet inte hur jag ska fÄ det att fungera.

Har tyvÀrr ingen fysisk manual till bordet, fÄr söka pÄ nÀtet efter en.

Ngn som har andra idéer?

GIGAN

GIGAN (oregistrerad)
Postat
  GIGAN sa:
  CharlesS sa:
Hej!

Hej!

Jag kör cubase sx3 för pc. JAg anvÀnder nÀstan bara vst pluggar och vet inte hur jag ska fÄ det att fungera.

Har tyvÀrr ingen fysisk manual till bordet, fÄr söka pÄ nÀtet efter en.

Ngn som har andra idéer?

GIGAN

FörlÄt, live kommer jag inte att anvÀnda cubase, möjligen dÄ V-stack.

Ville lÀgga upp ljuden frÄn olika pluggar till olika midikanaler, en kanal för varje knapp, det borde fungera, men jag lyckas INTE!

SnĂ€lla hjĂ€lp mig nĂ„gon 🙁

GIGAN (oregistrerad)
Postat
  saverman sa:
Manualen ska ligga pÄ hemsidan. Kan maila den till dig om den skulle vara borttagen.

TACK!

Ska kolla lite senare, mÄste till jobbet nu!

GIGAN

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Tack snĂ€lla saverman för manualerna! 😉

Kommer nog att ta en stund att tugga i mig dem, men det verkar hoppfullt!

Hör av mig nÀr jag fÄtt det att funka!

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.