Jump to content
Annons

Synth som MIDI controller?

Recommended Posts

Qpotl (oregistrerad)
Postat

Kan man använda en synth som Roland SH-201 att göra musik i till exempel Absynth?

Annons
Postat (redigerat)
Kan man använda en synth som Roland SH-201 att göra musik i till exempel Absynth?

Ja, som jag förstår det kan den kopplas till datorn via USB och användas som MIDI kontroller. Testa =)

Bör tillägga att jag inte har erfarenhet själv av just den synthen, jag läste på tillverkarens hemsida. Men det verkar som allt du behöver, utöver värdprogramm för Absynth, är en USB kabel.

Redigerat av Onlyone
Postat

Ja, det går alldeles utmärkt det. Den har både vanliga MIDI-anslutningar (då du behöver ett MIDI-interface till datorn för att koppla ihop dem) och USB-MIDI (då det räcker med en USB-sladd till datorn). Faktum är att du kan använda mer eller mindre samtliga synthar tillverkade efter 1983...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.