Jump to content
Annons

Inget ljud från EZ Drummer i Cubase.


kojdavid (oregistrerad)

Recommended Posts

kojdavid (oregistrerad)

hejsan!

e heelt ny med cubase och EZ Drummer köpte bara för några dagarsedan.

hur får jag ut trummorna i cubase? jag har öppnat upp EZ drummer cubase.

och sedan undrar jag om man kan göra egna trumtakter i EZ Drummer.

sorry om det låter dumt, är nybörjare som sagt. 😏

tacksam för svar!

/ Dejvan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjenare!

Vill du använda de redan färdiga trumkompen så är det bara att välja ett komp/fill och dra det in i arbetsfältet. Då öppnas en ny kanal för ezd. Var noga med att välja EZ Drummer som output så du hör trummorna. Har du egna midi-trumkomp så är det bara att göra likadant; importera en midifil och välj EZ Drummer som output.

Hoppas det hjälpte dig 😏

Ha det

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

kojdavid (oregistrerad)
Tjenare!

Vill du använda de redan färdiga trumkompen så är det bara att välja ett komp/fill och dra det in i arbetsfältet. Då öppnas en ny kanal för ezd. Var noga med att välja EZ Drummer som output så du hör trummorna. Har du egna midi-trumkomp så är det bara att göra likadant; importera en midifil och välj EZ Drummer som output.

Hoppas det hjälpte dig 😆

Ha det

/David

Grymmt att du svara så snabbt!!

men hur lägger jag EZ drummer som output?

/ David 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!

Vill du använda de redan färdiga trumkompen så är det bara att välja ett komp/fill och dra det in i arbetsfältet. Då öppnas en ny kanal för ezd. Var noga med att välja EZ Drummer som output så du hör trummorna. Har du egna midi-trumkomp så är det bara att göra likadant; importera en midifil och välj EZ Drummer som output.

Hoppas det hjälpte dig 😆

Ha det

/David

Grymmt att du svara så snabbt!!

men hur lägger jag EZ drummer som output?

/ David 😏

Jag har inget liv för tillfället (skönt, no doubt 😄) så jag sitter och ser om jag kan vara till någon nytta.

När du har markerat en kanal (antar att du börjat på ett "empty"-dokument) så ser du att kan man klicka på in och out till vänster. Där väljer du vad kanalen ska ha för output. Och som input kan du välja "All MIDI inputs". Vet inte om det gör någon skillnad men det är inställt hos mig 🙂

Take care!

/David

Edit: Stavfel

Redigerat av Bulldozer
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!

Vill du använda de redan färdiga trumkompen så är det bara att välja ett komp/fill och dra det in i arbetsfältet. Då öppnas en ny kanal för ezd. Var noga med att välja EZ Drummer som output så du hör trummorna. Har du egna midi-trumkomp så är det bara att göra likadant; importera en midifil och välj EZ Drummer som output.

Hoppas det hjälpte dig 😆

Ha det

/David

Grymmt att du svara så snabbt!!

men hur lägger jag EZ drummer som output?

/ David 😏

Kolla på mixern och "högerklicka" tror jag på den midikanal och välj ez där eller vilken vsti du vill skicka midifilen till

hoppas det löser ditt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

kojdavid (oregistrerad)
Tjenare!

Vill du använda de redan färdiga trumkompen så är det bara att välja ett komp/fill och dra det in i arbetsfältet. Då öppnas en ny kanal för ezd. Var noga med att välja EZ Drummer som output så du hör trummorna. Har du egna midi-trumkomp så är det bara att göra likadant; importera en midifil och välj EZ Drummer som output.

Hoppas det hjälpte dig 🙂

Ha det

/David

Grymmt att du svara så snabbt!!

men hur lägger jag EZ drummer som output?

/ David 😄

Jag har inget liv för tillfället (skönt, no doubt 🙂) så jag sitter och ser om jag kan vara till någon nytta.

När du har markerat en kanal (antar att du börjat på ett "empty"-dokument) så ser du att kan man klicka på in och out till vänster. Där väljer du vad kanalen ska ha för output. Och som input kan du välja "All MIDI inputs". Vet inte om det gör någon skillnad men det är inställt hos mig 🙂

Take care!

/David

Edit: Stavfel

Gryymt fick det att funka nu!

tycker det är konstigt att det inte finns fler hastigheter på takterna, allt går så snabbt tycker jag..

kan man sänka dem o så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare!

Vill du använda de redan färdiga trumkompen så är det bara att välja ett komp/fill och dra det in i arbetsfältet. Då öppnas en ny kanal för ezd. Var noga med att välja EZ Drummer som output så du hör trummorna. Har du egna midi-trumkomp så är det bara att göra likadant; importera en midifil och välj EZ Drummer som output.

Hoppas det hjälpte dig 🙂

Ha det

/David

Grymmt att du svara så snabbt!!

men hur lägger jag EZ drummer som output?

/ David 😄

Jag har inget liv för tillfället (skönt, no doubt 🙂) så jag sitter och ser om jag kan vara till någon nytta.

När du har markerat en kanal (antar att du börjat på ett "empty"-dokument) så ser du att kan man klicka på in och out till vänster. Där väljer du vad kanalen ska ha för output. Och som input kan du välja "All MIDI inputs". Vet inte om det gör någon skillnad men det är inställt hos mig 🙂

Take care!

/David

Edit: Stavfel

Gryymt fick det att funka nu!

tycker det är konstigt att det inte finns fler hastigheter på takterna, allt går så snabbt tycker jag..

kan man sänka dem o så?

Det är bara att höja och sänka BPM så anpassar sig EZD efter det 🙂 Behöver du mer hjälp så PMa mig så får du msn.

Take Care!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hur får jag ljud på ezdrummer i cubase. Antingen blir det klaviatu eller midi trummor. Eller så är det tyst.. Men den indikerar att musik spelas

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

har du valt ezdrummer på "out" där till vänster på den kanalen?

Jo nu har jag ljud men det låter bara ett par slag på beaten sen så sprakar det som rackarn.. sen så försvinner bara ljudet. Har jag för dåligt ljud kort? Kör med orginal som sitter i min laptop

Link to comment
Dela på andra sajter

har du valt ezdrummer på "out" där till vänster på den kanalen?

Jo nu har jag ljud men det låter bara ett par slag på beaten sen så sprakar det som rackarn.. sen så försvinner bara ljudet. Har jag för dåligt ljud kort? Kör med orginal som sitter i min laptop

ja de verkar som de är ljudkortet som inte är med på noterna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...