Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag är så nöjd med min låt i stereo, men när jag trycker in monoknappen så blir jag så besviken på streamersarna jag lagt in. Dem får det att lyfta riktigt hårt i stereo...men som sagt...

Jag har grublat på detta under en lång tid, men får inte till det.

Finns det någon kunnig vad gäller detta?

Sorcer_newwave - Synthdelay - Sqrnotch" är de ljud jag har problem med. Dessa ljud är redan färdigmixad i stereo när man lägger in det som en "pattern", så jag antar att det är där skon klämmer. Är det bara att slopa dessa streamers om jag vill få det att låta bra i både mono och stereo, eller finns det något annat man kan göra? Är helt lost! Tacksam för svar:)

Glömde nämna att jag just nu arbetar i FL5.

//Sandra

Redigerat av sandraML
Annons
  • 3 veckor senare...
Postat
Visserligen är det bra om låtarna låter makalöst i både mono och stereo Men om inte TV är formatet för dina

låtar så bör det inte vara några problem om dina låtar inte är monokompatibla.

Jo jag vet att det är just i tvsammanhang som det måste låta bra i mono. Mtv etc... Det är just sådana grejer jag måste rätta till nu i finputsen av mina låtar. För mig känns det onödigt att överlämna en mix till tex. Cuttinroom och sedan kan man inte göra en filmvideo av denna låt. För mig finns det bara en lösning och det är att Det MÅSTE Gå att fixa detta.

Är det bara att slopa stråkarna och fixa nya el. hur bör jag gå till väga? Någon kunnig?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.