Jump to content
Annons

Två utgångskanaler från en GT-8


Kiiimme

Recommended Posts

Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har köpt mig en Boss GT-8 som jag tycker väldigt mycket om. Det jag vill är att ha två olika ljud som strömmar ut ur Bossen till två olika förstärkare. Tex så att jag får ett rent ljud i den ena försärkaren och ett distat ljud i den andra. Någon som vet och kan förklara enkelt hur man gör detta? 😉

Tack på förhand! /Kimme

Redigerat av Kiiimme
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)
Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har köpt mig en Boss GT-8 som jag tycker väldigt mycket om. Det jag vill är att ha två olika ljud som strömmar ut ur Bossen till två olika förstärkare. Tex så att jag får ett rent ljud i den ena försärkaren och ett distat ljud i den andra. Någon som vet och kan förklara enkelt hur man gör detta? 😉

Tack på förhand! /Kimme

Hej!

ställ in de olika ljuden du vill ha, ett på Channel A och ett på Channel B. Sen trycker du på t.ex. "Channel A-knappen", trycker på "Parameter-knappen" tills det står Ch.mode Single (tryck parameter vänster så långt du kan komma och sen ett steg till höger). Det kan även stå "D-Mono", "D-L/R" eller "Dynamic", men Ch. Mode ska det stå.

Single betyder att du använder en kanal åt gången i både höger och vänster output och kan switcha mellan dom

D-Mono betyder att du använder både kanal A och B i både höger och vänster output samtidigt

D-L/R betyder att den ena kanalen (tror det är A) ligger i vänster output och den andra (följaktligen B ) i höger output, alltså funktionen du frågade efter

Dynamic betyder helt enkelt att den byter kanal efter hur hårt ditt anslag är.

Hoppas det hjälpte dig lite! Ha så kul med GT-8:an 🙁

/Martin

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...