notna (oregistrerad) Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Hej, Jag undrar helt enkelt om de som använder sin IPod i bilen lämnar kvar den i handskfacket under vintern. Tål poden kylan eller är den känslig? Det finns säkert att läsa i manualen men det är ju inte säkert maxtemperaturen som nämns där stämmer...apple vill ju skydda sig så de kanske har tagit i lite... Någon som har verklig erfarenhet?
saverman Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Tekniken i sig är ingen fara med. Vad är det för skärm i den? Den kan ju bli lite seg innan värmen har kommit upp och lagga lite men någon fara är det nog inte. Kanske kan passa på att låna tråden. Päronens bil har 3.5mm-uttag, iofs har ingen provat det än, men hur får man restan att vara tyst? Antingen så snurrar ju någon av skivorna i eller så går radion. Eller tystnar den när den får kontakt därifrån? Får väl testa... Tänkte om någon visste.
notna (oregistrerad) Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Har den 3.5 ingång finns det kanske ett aux mode eller liknande? Kanske går det att köra cd utan ngn skiva i? Jo, det är klart skärmen kan nog lagga en del. Men så länge den inte skadas så!
saverman Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 (redigerat) Nej, ingen AUX. Jag letade igenom alla menyer oxå men inget spår. Ah, får prova imorgon. Ska hjälpa morsan med handsfreen oxå... Vilken modell har du? Redigerat 15 november 2007 av saverman
notna (oregistrerad) Postat 16 november 2007 Postat 16 november 2007 30 gb, versionen innan den senaste.
Mr Keys Postat 16 november 2007 Postat 16 november 2007 nu är det ju inget direkt svar på frågan, men denna finns ju också, så kör man helt enkelt bilstereon på radio: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/sw...&nplm=TG191 trodde faktiskt de var olagliga i sverige, men tydligen inte, då de säljs på AppleSwedenStore....kanske har ändrats...!?
karllinus Postat 16 november 2007 Postat 16 november 2007 Vad skulle vara olagligt? 🙂 att sända radio utan tillstånd.
Mr Keys Postat 16 november 2007 Postat 16 november 2007 det var något med radiosändningar i början....att den inte fick säljas i sverige då man inte fick sända "privat" på FM-nätet typ (någon gammal komunistisk kvarleva tänkte jag)....fast det kanske bara var en myt?? ....kände dock flera för ett några år sedan som köpte sina från USA istället då den inte fanns att få tag på i sverige....
android Postat 16 november 2007 Postat 16 november 2007 Såna där radiosändare är tillåtna sedan ett tag tillbaka eftersom de har så kort räckvidd, ett par meter max. Har en själv (dock ej iPod-varianten) som funkar helt ok, fast det verkar ofta bli monoljud av nån anledning, vilket är lite störigt.
saverman Postat 16 november 2007 Postat 16 november 2007 För tidigt på morgonen, jag trodde det var en mottagare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.