Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kopplade in min mick i Alto Voice Plus och kopplade sen in Alton i min mixer. När jag sjunger så kommer det inte in nån signal till Alto, phantom-knappen blinkar bara rött. Jag har provat och kört utan pantom knappen intryckt och även provat med lineknappen intrckt men den kommer inte in någon signal från micken.

Här är manualen:

http://www.altoproaudio.com/manual/VOICE%20plus_English.pdf

Förstår inte alls vad som är fel.. Lite hjälp skulle vara uppskattat!

Tack! //Mathie

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

Det står ju inget i manualen om det, men jag skulle kunna tänka mig att det är fel på micen eller kabeln, så att fantommatningen kortsluts - eller att det är fel på preampens fantommatning. Har du kollat vad som händer om du inte har micen inkopplad och startar fantommatningen? Lyser fantommatningslampan med fast sken då, eller blinkar den fortfarande?

Varför kopplar du förresten preampen till mixern? En av de stora fördelarna med en separat preamp, är ju att man får en kortare signalväg när man slipper mixerns alla extra förstärkarsteg, så att koppla in preampen till mixern i stället för direkt till ljudkortet, är inte särskilt lämpligt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.