Jump to content
Annons

Audio till Midi? hjälp!


kim87

Recommended Posts

Jag har stort problem med att få till pukorna i en låt. Skinnen var gamla och mickarna var inte dom bästa. Nu är det så här att jag har programmet ez-drummer, och tänkte om man på något sätt kunde gejta sina pukspår, mixa ner dom i projektet, och sedan på något sätt göra om audio signalen till midi så att man kan trigga audiosignalen till midisignal? På så sätt skulle jag kunna använda ez-drummer ljuden istället för att försöka mixa pukorna som låter apa. Har funderat på att köpa typ drumagog eller något annat drum replacer-program, men d e så jädrans dyrt=/ skulle vara skönt om det gick att få till det i cubase utan något program! Jag kör Cubase SX 2. tacksam för svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har stort problem med att få till pukorna i en låt. Skinnen var gamla och mickarna var inte dom bästa. Nu är det så här att jag har programmet ez-drummer, och tänkte om man på något sätt kunde gejta sina pukspår, mixa ner dom i projektet, och sedan på något sätt göra om audio signalen till midi så att man kan trigga audiosignalen till midisignal? På så sätt skulle jag kunna använda ez-drummer ljuden istället för att försöka mixa pukorna som låter apa. Har funderat på att köpa typ drumagog eller något annat drum replacer-program, men d e så jädrans dyrt=/ skulle vara skönt om det gick att få till det i cubase utan något program! Jag kör Cubase SX 2. tacksam för svar!!

finns ett program som heter aptrigga som bara kostar 300:- funkar i stort sett precis som drumagog.

googla på aptrigga 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns även bra gratis program för det du vill göra. Själv använder jag KTdrumtrigger som du kan ladda ner alldeles gratis härifrån: http://www.koen.smartelectronix.com/KTDrumTrigger/

Programmet har väldigt många olika funktioner så läs igenom manualen innan men när du väl kan det så fungerar det jättebra. Jag har använt det på en produktion där vi hade dynamikproblem med baskaggen och virveln pga att trummisen var lite väl ojämn. Med hjälp av programmet kunde jag trigga EZ drummer och mixa in det med orginalljudet.

/Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...