Jump to content
Annons

Hjälp av någon som är elektronikkunnig


7sortersapa

Recommended Posts

Hej

Jag har ett problem.

Jag har ett lexicon omegaa ljudkort men ingen passande batterieliminator. Den skall ha 9V AC och 1,3 A. Denna typen av eliminator går ej att finna (claes ohlson elfa mm). Ingen eliminator som är på 9V har en strömstyrka på 1,3 A endast högre eller lägre.

SÅ min fråga är.

Kan man köra med en eliminator som ger högre eller lägre strömstyrka. Talade med en kille som sade att man skulle köra med en eliminator med högre strömstyrka... är detta sant eller brinner prylarna upp då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hej.. nu är jag inte helt säker på att jag har rätt.. men jag tror att det är helt ok om du köper en

på tex 2A.. jag tror det betyder att den då klarar upp till 2A.

Tack för ditt svar!

Ok. Hur är det då med AC och DC. När jag tittar i listor över tillgängliga adaptrar så står det ofta ej listat om de levererar AC eller DC. Är det underförstått vad de levererar eller???

Vidare skall man ha stabiliserad eller ostabiliserad batterieliminator.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej.. nu är jag inte helt säker på att jag har rätt.. men jag tror att det är helt ok om du köper en

på tex 2A.. jag tror det betyder att den då klarar upp till 2A.

Tack för ditt svar!

Ok. Hur är det då med AC och DC. När jag tittar i listor över tillgängliga adaptrar så står det ofta ej listat om de levererar AC eller DC. Är det underförstått vad de levererar eller???

Vidare skall man ha stabiliserad eller ostabiliserad batterieliminator.

AC är växelström, vilket betyder att man inte behöver bry sig om hur kontakten är kopplad, finns inget plus och minus. Det kan annars vara lite lurigt.

Det finns heller inte stabiliserad och ostabiliserad när det är växelström (tror jag). Så inget att bry sig om.

Och att köpa en eliminator som klarar att leverera högre strömstyrka är absolut inget farligt. Så länge den levererar rätt spänning och åtminstone 1.3 A så ska det funka fint!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...