Jump to content
Annons

Splitta klaviaturen, PCR-M50?

Recommended Posts

Freedolf (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag skaffade mig en midikeyboard Edirol PCR-M50 för att kunna styra en ljudmodul (JV-1010) vid livebruk. Men jag skulle vilja splitta klaviaturen så jag kan spela två ljud samtidigt.

Jag har läst igenom manualen huruvida det går att skicka två midikanaler till modulen, och därmed kunna spela tex. stråkar och blås samtidigt, men det verkar som om det inte går.

Nån som har något tips hur man kan göra, eller ska jag köpa ett nytt keyboard?

/Jonas

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
Hej!

Jag skaffade mig en midikeyboard Edirol PCR-M50 för att kunna styra en ljudmodul (JV-1010) vid livebruk. Men jag skulle vilja splitta klaviaturen så jag kan spela två ljud samtidigt.

Jag har läst igenom manualen huruvida det går att skicka två midikanaler till modulen, och därmed kunna spela tex. stråkar och blås samtidigt, men det verkar som om det inte går.

Nån som har något tips hur man kan göra, eller ska jag köpa ett nytt keyboard?

/Jonas

Skapa i din JV kan man nog splitta ljud. Dvs gör en patch med en split.

JV ägare,hjälp till här.

Postat

ska du använda en dator till den ?

det finns bra liveprogram som löser det åt dig 😳

logic hade någon ny livegrejj, dom använde det när bl.a. mofeta o jerre lirade på lava..

Freedolf (oregistrerad)
Postat

Ja, det var ju faktiskt en riktigt bra idé!

Varför tänkte jag inte på det...? 😏

Tack så mycket!!

/Jonas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.