expanded Postat 4 oktober 2007 Postat 4 oktober 2007 Hej, Jag ska upgradera min studioburk hĂ€r i dagarna hade jag tĂ€nkt, sĂ„ sitter och funderar lite pĂ„ vilken processor man ska vĂ€lja. Det Ă€r 3 processorer som cirkulerar runt i mina tankar, nĂ€mligen dessa; AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition Intel Core 2 Duo E6850 Intel Core 2 Quad Q6600 Jag har sett en AMD Athlon 64 X2 6000+ in action och det ser ju vĂ€ldigt nice ut, men jag undrar om det inte kan bli bĂ€ttre t.o.m? Hur hĂ„ller sig tex. Core 2 Quaden? Kan Pro Tools nyttja alla 4 kĂ€rnorna? Om programmet kan det, borde vĂ€l Intel Core 2 Quad Q6600 vara överlĂ€gsen Intel Core 2 Duo E6850 ? Jag har Googlat lite, men hittar ingen konkret fakta. đ Tack pĂ„ förhand.
expanded Postat 5 oktober 2007 TrÄdstartare Postat 5 oktober 2007 HÀr hittade jag lite "stress tests" pÄ Quad 2 Core's http://duc.digidesign.com/showflat.php?Cat...r=1172215&p
Implasticyde Postat 5 oktober 2007 Postat 5 oktober 2007 Har fĂ„tt för mig att ett program/spel/applikation/etc aldrig gĂ„r snabbare Ă€n vad programet/spelet/applikationen/etc Ă€r programerat för. Nu tar jag rĂ€tt ur luften och drar ett exempel, kanske Ă€r jag helt ute och cyklar. LĂ„t sĂ€ga att ett program Ă€r programerat dĂ„ det endast fanns en kĂ€rna per prosessor. DĂ„ spelar det ingen roll om man har tvĂ„ processorer med fyra kĂ€rnor vardera för programet stöder inte mer Ă€n en processor, dĂ€remot kommer andra program som har stöd för fler Ă€n en processor och/eller kĂ€rna att kunna nyttja resterande processorkraft. Detta har varit ett av problemen med Windows, iaf innan Vista och eventuella specialvarianter av Win XP, genom Ă„ren dĂ„ man inte kunnat dra nytta av en andra processor fullt ut sĂ„ man har "eldat för krĂ„korna" sĂ„ att sĂ€ga. Hur det Ă€r nu i Win Vista har jag ingen aning om men sĂ„ var det förr i tidigare versioner av Windows. För att fĂ„ svar pĂ„ frĂ„gan vilka processorer ProTools Ă€r optimerat för tror jag att tillverkaren för ProTools har det bĂ€sta svaret! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.