Jump to content
Annons

Behöver tips om Logic 8


emilione

Recommended Posts

Hej!

Har verkligen sett fram emot logic 8. de verkar ha många nya funktioner och uppdateringar sedan 7.2 Ja behöver tips om vad ja ska tänka på när ja börjar jobba med programmet. Jag undrar också om de har släppts seriel nummer till logic 8. Finns de att hitta? Vore toppen om man kunde få lite hjälp på vägen. Kan verkligen inte vänta tills man får börja använda programmet! 😄

Ps. Jag skulle gärna vilja vet för er som har jobbat med logic 7.2, vad ni tycker om programmet.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Elof (oregistrerad)
Jag undrar också om de har släppts seriel nummer till logic 8. Finns de att hitta?

Du frågar alltså om ett olagligt sätt att köra logic 8?

Lite nivå får man väl ändå hålla på ett forum. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar också om de har släppts seriel nummer till logic 8. Finns de att hitta?

Du frågar alltså om ett olagligt sätt att köra logic 8?

Lite nivå får man väl ändå hålla på ett forum. 🙂

Ja, den där typen av dum-dum frågor och låga nivå bara ramlar in. Som svar på trådskaparens fråga; Serienumret hittar du på kartongen eller nån annanstans i din KÖPTA version 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar också om de har släppts seriel nummer till logic 8. Finns de att hitta?

Du frågar alltså om ett olagligt sätt att köra logic 8?

Lite nivå får man väl ändå hålla på ett forum. 😄

Hel elof!

Nej så är de inte. Skaffade Pro Logic 8 genom apple store på sveavägen men problemmet är att ja jobbar med de programmet i studion där ja använder mej av 2 st datorer och seriel numret ja har på baksidan av boxen fungerar endast till en dator. Jag är i stunden av behov av ett yttligare seriel nummer tills ja har tagit kontakt me apple för att få ett till privat seriel nummer så de ska kunna funka på ett lagligt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kontaktar dom så borde det väll gå väldigt fort att bara köpa en licens till? Den borde du kunna få direkt på din mail eller liknande tycker man. Jag vet inte, men så är det med Pro Tools iaf och digidesign.

MVH

Anders

Enligt dom så följer bara ett nummer med i programmet och dom säger att de bör funka på flera datorer. Har försökt men de har inte gått så lyckat som ja hade hoppats på. Jag sitter just nu i en tuff situation för att en producent från chicago (dj enuff) ska komma hit till sthlm över helgen och ja hoppas att kunna lösa de på ett snabbt sätt tills vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Om du kontaktar dom så borde det väll gå väldigt fort att bara köpa en licens till? Den borde du kunna få direkt på din mail eller liknande tycker man. Jag vet inte, men så är det med Pro Tools iaf och digidesign.

MVH

Anders

Enligt dom så följer bara ett nummer med i programmet och dom säger att de bör funka på flera datorer. Har försökt men de har inte gått så lyckat som ja hade hoppats på. Jag sitter just nu i en tuff situation för att en producent från chicago (dj enuff) ska komma hit till sthlm över helgen och ja hoppas att kunna lösa de på ett snabbt sätt tills vidare.

Då får jag be om ursäkt. Om datorerna har kontakt med varandra via nätverk så ska det inte gå att köra logic på dem samtidigt.

Annars bör det funka. Det bör definitivt fungera att installera på båda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Apple så får man lov att installera på två maskiner. t.ex en bärbar och stationär.

det går dock inte att köra båda samtidigt - på ett nätverk t.ex

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Men det här logic node som det pratas om det verkar ju som att det handlar om att köra logic på flera maskiner i nätverk. Ska ju funka iom. Intel macarnas intåg, iofs. så kanske dom menar att man då får köpa flera licenser eller att det blir samma program/låt i alla maskiner som ligger i nätverket?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Men det här logic node som det pratas om det verkar ju som att det handlar om att köra logic på flera maskiner i nätverk. Ska ju funka iom. Intel macarnas intåg, iofs. så kanske dom menar att man då får köpa flera licenser eller att det blir samma program/låt i alla maskiner som ligger i nätverket?

Göran

Nejdå, du behöver inte installera själva logic på dina node-maskiner. Du installerar ett medföljande program som heter Logic Node på dem maskinerna, det kan du installera hejvilt på så många datorer du behagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

OK tack Elof tänkte nog att det skulle vara nåt åt det hållet. Verkar ju lovande för en Mac mini man två minis kommer man nog ganska långt med ändå. Nästa blir den billigare i så fall, har hittat info hur man öppnar dom på ett vettigt säkert sätt det sägs till och med att man kan trycka i 3 gig i dom. Mitt Logic studio borde komma senast början av nästa vecka ska bli skoj att testa.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...