Jump to content
Annons

Var hamnar pluggarna i Logic 7


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Lurar på var filerna hamnar när man ska installera nya pluggar i Logic på macen. Vill testa att installera veretx multi inspektor free men har ingen riktig koll på macen ännu så jag fattar inte riktigt om mac formatet au som vertex erbjuder på den här pluggen är motsvarigheten till Vst. I Logic så verkar det som om au står för audioinstrument som väl då är motsvarigheten till Vsti. Kort sagt om det blir strul så vill jag ju kunna ta bort det igen men jag fattar inte var grejorna hamnar ännu. Tacksam för svar

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är lite lurigt. De hamnar under "library->audio->plugins->components", men det finns två såna mappar, en för dig som enskild användare och en för hela systemet. Normalt verkar de hamna i mappen för hela systemet (för mig, iallafall...). Sen har vi ju inställningar och presets - de hamnar någon helt annanstans, under "library->application support" (finns självklart två såna också!).

Redigerat av SMonk
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

OK man tackar båda två för bra svar och om jag uppfattar det hela rätt så hamnar dom bara rätt av sig själva? Datorn frågar om det är ok att lägga pluggen på hårdisken men säger inte var och jag får inget alternativ att tala om var jag vill ha den. Ä fan jag drar in det vi får se vad som händer, spännande hehe.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ok tack Lars ska stoppa in det ikväll får se om det funkar. Det blir väl inte så många filer så att det stör och om det visar sig att det inte funkar och jag inte hittar dom så jag kan deleta dom så gör det kanske inte så mycket.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...