Jump to content
Annons

Jag Behöver Så Mycket Hjälp Som Möjligt!


Milad (oregistrerad)

Recommended Posts

Milad (oregistrerad)

Hej!

Idag köpte jag ett ett litet studio paket från musik börsen, som heter Podcaststudio Firewire, en mer plugg and play studio, i kartongen fanns ett externt ljudkort Behringer FCA202 Firewire, en mic, och en XENYX 802 Mixer. jag vill veta hur man kopplar ihop alla dem här komponenterna på rätt sätt. Jag har försökt o göra så gott jag kan, men jag får inte mic ljudet in i hörlurarna, micen är kopplad till mixern o hörluren är kopplad till det externa ljudkortet, men vet inte om jag kopplat rätt,fär jag vill kunna höra musiken i hörlurarna när jag spelar in rösten.

O en annan fråga, jag ville egentligen ha ett ljudkort bara för o sänka min latency eller vad det nu heter för o sänka Ms:en, jag kör med en midiklaviatur, o undrar om jag måste koppla midiklaviaturen till mixern för att det ska sänkas eller om det räcker o bara koppla in den genom USB som den i dagsläget är?

Jag Behöver Hjälp annars kommer jag börja gråta=( hehehe är helt jä**a vilse ska jag tala om hehe...

MVH

William

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är ingen kung på sånt här, men jag kan göra ett försök!

Du ska ha micken kopplad till mixern.

Mixerns utgång ska vara kopplad till ljudkortets ingång.

Jag skulle iaf sätta hörlurarna på MIXERNS phones utgång.

Sen högtalare/monitorer skulle jag koppla i ljudkortet utgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...