KillwithSkill Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 (redigerat) Jaha, det hĂ€r gjorde mig inte gladare. Suttit och installerat nu i ett par timmar. Förut med Logic Pro 7 sĂ„ kunde man ladda in upp till 2.9 GB samplingar i minnet pĂ„ bla dfhs. Sen sĂ„ slĂ€ktes Logic ner. Utan med nĂ„t som helst felmeddelande. Och idag dĂ„ nu nĂ€r det snackats om att Logic har byggts om frĂ„n grunden och att det ska vara ett 64 bitars app. SĂ„ var man ju bra sugen pĂ„ vad nu nya Logic ska gĂ„ för. Sitter som pĂ„ nĂ„lar och startar upp Logic. Laddar in ett medelstort kit med dfhs och kör full mic-bleed. Ska ladda in ca 3.6GB. laddar laddar laddar.. Och vad hĂ€nder inte vid 2.9 GB???! JodĂ„. Logic kraschar. ĂH?!! Okej. Jag tĂ€nker att det kan vara just att dfhs som gör att det kraschar. Laddar in igen ett kit pĂ„ 2.5 GB. Det gĂ„r bra. Ăppnar upp Ivory och tar ett stort ljud. GĂ„r nĂ„n sek. Sen felmeddelande frĂ„n Ivory att det inte finns tillrĂ€ckligt med minne. Vad Ă€r dĂ„ poĂ€ngen att kunna köra 64 instrument nĂ€r det inte ens finns kapacitet för 10? 64 bitar ska ju brĂ€cka 4GB grĂ€nsen? Eller Ă€r jag dyngrak hĂ€r eller? Tiger ska ju vara 64 bitar. SĂ„ det borde vĂ€l rulla pĂ„ fint? Eller mĂ„ste man vĂ€nta till Leopard? Dessutom sĂ„ vid installationen sĂ„ försvann ALLA mina akai-konverterade exs. Rubbet. Kul! Tar en vecka att ladda in dom igen! Men men 1800:-, det kan man ju brĂ€nna pĂ„ krogen en kvĂ€ll och fortfarande mĂ„ bra! Redigerat 24 september 2007 av KillwithSkill
tbruce Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 Jag Ă€r inte bombsĂ€ker pĂ„ svaret, MEN jag tror helt enkelt inte ditt OS har stöd för det. Leopard marknadsförs ju just som 64 bitar, vilket vĂ€l, förmodar jag, betyder att Tiger inte Ă€r det? Vi fĂ„r hoppas. đ HĂ€r kan vara intressant lĂ€sning http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...02&tstart=0
chrisB Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 (redigerat) dina "gamla" exs intrument Àr flyttade till en mapp pÄ din hÄrddisk. om du gör en sökning sÄ kommer du att hitta dem. hÀr finns en bra beskrivning pÄ preferences etc Redigerat 25 september 2007 av chrisB
KillwithSkill Postat 25 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 25 september 2007 dina "gamla" exs intrument Ă€r flyttade till en mapp pĂ„ din hĂ„rddisk. om du gör en sökning sĂ„ kommer du att hitta dem. Jo jaq hittade dom som tur var. Dessutom sĂ„ hade jag gjort en backup av alla exs som lĂ„g lite gömd. Flyt! đ Vi fĂ„r vĂ€l se vad som hĂ€nder ihop med Leopard nĂ€r det vĂ€l dyker upp. Att ett sĂ„ nytt program idag inte klarar mer Ă€n (i mitt fall) 2.9 GB Ă€r rĂ€tt löjligt. DĂ„ undrar man ju om det ens finns nĂ„gra apps som stödjer 16 GB? Varför dĂ„ ha det som option i deras promaskiner? Det borde vĂ€l dom fatta att det kommer mer Ă„ mer samplingbibliotek. Stackars dom som kanske köpt Vienna i exs-format och ska slĂ„ pĂ„ stort sĂ„ kraschar skiten. Men men... den som lever fĂ„r se...
chrisB Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 det dÀr med att det inte gÄr att ladda in mer Àn x antal Gb har jag sett diskuteras pÄ LUG-listan. men har förtÄs glömt vad som sades. men att det gick att lösa med en instÀllning nÄgonstans.
KillwithSkill Postat 25 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 25 september 2007 det dĂ€r med att det inte gĂ„r att ladda in mer Ă€n x antal Gb har jag sett diskuteras pĂ„ LUG-listan. men har förtĂ„s glömt vad som sades. men att det gick att lösa med en instĂ€llning nĂ„gonstans. Jaha, Ă„fasen? Ja dĂ„ Ă€r det första gĂ„ngen man fĂ„r tweaka en mac đ MĂ„ste sĂ€ga att den hĂ€r upgraden Ă€r inte vĂ€rd att kallas Logic 8. Möjligtvis Logic 7.3.0 Bara en massa lull lull, tvĂ„ nya pluggar. Inga nya synthar. Exakt samma ljudmotor mĂ„ste det ligga bakom. Ny ljudmotor ? Myass! MĂ€rker inget som helst drag i grejjerna. Mest segt och buggigt. Skulle bounca ner dfhs, brukar ta, beroende pĂ„ spĂ„r/lĂ„tlĂ€ngd, runt en minut. Nu tog det mer Ă€n 30 minuter. KAN iofs vara pluggen som inte Ă€r helt hundra. Men dĂ„ frĂ„gan man ju hur bra, som apple skröt om, hur valideringen Ă€r? Nej det liknar mest en ny smetig kostym. Och pga av slö utvecklare sĂ„ sĂ€nker dom priset och slĂ€nger med en massa andra program pĂ„ köpet. HALLĂ ??? Det var Logic jag köpte och betalade för, inget annat! LĂ€gg ner energi pĂ„ det! Inga plĂ„ster eller fjĂ€sk med priser Ă„ annat bös bara för att vara konkurrenskraftiga. Otroligt dĂ„ligt! Men men, man kanske ska söka andra system? 1800 spĂ€nn Ă€r ju inte sĂ„ att man tjuter ihjĂ€l sig. Nu sĂ€tter jag i usbdongeln Ă„ kör Logic 7 Ă„ skiter i 8an framöver tills jag ser att det kommer grejjer som funkar.
Limpo Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 det dÀr med att det inte gÄr att ladda in mer Àn x antal Gb har jag sett diskuteras pÄ LUG-listan. men har förtÄs glömt vad som sades. men att det gick att lösa med en instÀllning nÄgonstans. Jaha, Äfasen? Ja dÄ Àr det första gÄngen man fÄr tweaka en mac MÄste sÀga att den hÀr upgraden Àr inte vÀrd att kallas Logic 8. Möjligtvis Logic 7.3.0 Bara en massa lull lull, tvÄ nya pluggar. Inga nya synthar. Exakt samma ljudmotor mÄste det ligga bakom. Ny ljudmotor ? Myass! MÀrker inget som helst drag i grejjerna. Mest segt och buggigt. Skulle bounca ner dfhs, brukar ta, beroende pÄ spÄr/lÄtlÀngd, runt en minut. Nu tog det mer Àn 30 minuter. KAN iofs vara pluggen som inte Àr helt hundra. Men dÄ frÄgan man ju hur bra, som apple skröt om, hur valideringen Àr? Nej det liknar mest en ny smetig kostym. Och pga av slö utvecklare sÄ sÀnker dom priset och slÀnger med en massa andra program pÄ köpet. HALLà ??? Det var Logic jag köpte och betalade för, inget annat! LÀgg ner energi pÄ det! Inga plÄster eller fjÀsk med priser Ä annat bös bara för att vara konkurrenskraftiga. Otroligt dÄligt! Men men, man kanske ska söka andra system? 1800 spÀnn Àr ju inte sÄ att man tjuter ihjÀl sig. Nu sÀtter jag i usbdongeln Ä kör Logic 7 Ä skiter i 8an framöver tills jag ser att det kommer grejjer som funkar. Jag hÄller med om att Logic 8 inte kÀnns sÄdÀr jÀtte stabilt... T ex det du sa om bouncningen.. att frysa flera spÄr samtidigt fÄr datorna att tÀnka i evigheter, man tror att Logic hÀnger sig. Att spela in pÄ extern disk funkar inte alls... bÄde logic och finder hÀnger sig... j-vligt irriterande. Annars gillar jag Logic 8, snyggt och bra grÀnsnit men det mÄste komma en FET uppdatering snart.. kom en pÄ Mainstage.. men va f-n, det Àr Logic som behöver en...
Linus Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 (redigerat) Logic 8 rullar inte i 64-bitar, iaf inte under Tiger, sÄ RAM-begrÀnsningen för ett 32-bitars program Àr fortfarande i högsta grad levande. Men minnesbegrÀnsningen gÀller per program. Men som jag har förstÄtt det nÀr jag lÀst om Logic 8 Àr att EXS-samplingar körs inuti Logic sÄlÀnge du hÄller dig under 3 GB. NÀr du kommer över den tröskeln kommer EXS att lÀmna Logic som vÀrdprogram och köras som en fristÄende process. DÄ kan Logic-processen ta för sig av 3 GB RAM och EXS-processen 3 GB RAM, sammanlagt 6 GB utnyttjat. DFHS körs vÀl inte genom EXS? Och det förklarar vÀl att du lider av samma problem som du alltid har haft. Du fÄr vÀl hoppas pÄ en plugg-uppdatering som fungerar pÄ samma sÀtt som Apple har löst det... Att pluggen kan delas upp och jobba med ett externt program. Annars finns ju program som Rax. Kör Rax parallellt med Logic, ladda in minneskrÀvande AU-pluggar i Rax-racket och skicka in i Logic med AUNetSend/Receive. Redigerat 25 september 2007 av Linus
Multiband Postat 25 september 2007 Postat 25 september 2007 Har inte mycket och komma med pga att jag inte kan Mac. Men vad jag förstÄtt sÄ Àr OSX inte 64bit Ànnu utan det Àr den kommande uppdateringen som blir 64 (Leopard?) Och Logic 8 kan inte köras 64bit om inte OS Àr 64bit. Sen har vi ju det hÀr med minnes mÀngd som Àven Àr ett problem pÄ PC innan man har möjlighet att gÄ över till 64bit. GrÀnsen i 32bit ligger pÄ 4Gb totalt (alltsÄ inkl grafik korts minnet) först i ett 64bits system kan man gÄ över den grÀnsen. SÄ bara att hÀrda ut. Du har ju iaf framtids sÀkrat
Implasticyde Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Nu skall vi se, skall försöka hĂ„lla tungan i rĂ€tt mun, hittade följande om Mac OS X 10.4 (Tiger) och vad jag förstĂ„r skall Tiger kunna köra 64-bitars applikationer. Vidare kan man lĂ€sa detta om Mac OS X 10.5 (Leopard) och hĂ€r verkar Leopard vara strĂ„t vassare eftersom fler programsprĂ„k stöds av 64-bitar och att drivrutiner stöder bĂ„de 32-bitar och 64-bitar. Hittade ocksĂ„ denna beskrivning över Logic 8 och dĂ€r stĂ„r det att "Internal audio resolution: 32-bit floating point; 64-bit precision where required" men nĂ€rmare Ă€n sĂ„ kommer jag inte pĂ„ frĂ„gan om Logic 8 verkligen Ă€r en 64-bitars applikation đ Ăr kanske ute Ă„ cyklar men kan det vara sĂ„ att "dfhs" kanske Ă€r en 32-bitars applikation/hĂ„rdvara och dĂ€rmed inte stöder mer Ă€n 3.5GB RAM? Om "dfhs" stöder 64-bitar borde det inte vara nĂ„gra problem sĂ„vida Logic 8 inte stöder 64-bitar, vilket verkar konstigt i sig eftersom man nyss slĂ€ppt Logic 8 och Leopard förvĂ€ntas komma i Oktober? đ NĂ„vĂ€l, grĂ€vde vidare och fann ytterligare en trĂ„d som bĂ„de beskriver liknande problem som KillwithSkill har samt stĂ€ller frĂ„gan om Logic 8 Ă€r en 64-bitars applikation eller inte. Ăr en vÀÀÀÀÀÀÀldigt lĂ„ng trĂ„d som jag vid en snabb genomgĂ„ng inte finner svaren i, kanske finns hĂ€r nĂ„gon annan som Ă€r mer kunnig som finner svaren eller iallafall ett svar? LĂ„t oss hoppas detta eller helt enkelt vĂ€nta tills mitten av Oktober dĂ„ Leopard förvĂ€ntas komma, sĂ„ fĂ„r vi förhoppningsvis ett svar dĂ„! đ
pme (oregistrerad) Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Tiger finns vÀl i flera versioner och det kommer leopard ocksÄ. Det Àr ganska mycket apple hÄrdvara som inte grejar 64 bitars. De sista 32 bitarsmaskinen Àr vÀ förra mac minin.
Emil Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Tiger finns vÀl i flera versioner och det kommer leopard ocksÄ. Det Àr ganska mycket apple hÄrdvara som inte grejar 64 bitars.De sista 32 bitarsmaskinen Àr vÀ förra mac minin. OSX har aldrig funnits i flera versioner, det Àr en för alla.
Implasticyde Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Tiger finns vĂ€l i flera versioner och det kommer leopard ocksĂ„. Det Ă€r ganska mycket apple hĂ„rdvara som inte grejar 64 bitars.De sista 32 bitarsmaskinen Ă€r vĂ€ förra mac minin. OSX har aldrig funnits i flera versioner, det Ă€r en för alla. pme menar kanske att Mac OS X 10.4.1 inte Ă€r samma sak som Mac OS X 10.4.10. Dock blir det lite krĂ„ngel med benĂ€mningar eftersom alla Mac OS X 10.4.X gemensamt benĂ€ms som Tiger som du Phobos sĂ€kert redan vet đ±. I övrigt hĂ„ller jag med dig Phobos đ
Emil Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Tiger finns vĂ€l i flera versioner och det kommer leopard ocksĂ„. Det Ă€r ganska mycket apple hĂ„rdvara som inte grejar 64 bitars.De sista 32 bitarsmaskinen Ă€r vĂ€ förra mac minin. OSX har aldrig funnits i flera versioner, det Ă€r en för alla. pme menar kanske att Mac OS X 10.4.1 inte Ă€r samma sak som Mac OS X 10.4.10. Dock blir det lite krĂ„ngel med benĂ€mningar eftersom alla Mac OS X 10.4.X gemensamt benĂ€ms som Tiger som du Phobos sĂ€kert redan vet đ±. I övrigt hĂ„ller jag med dig Phobos đ dĂ„ Ă€r jag med, trodde du menade som XP Home och XP Pro.
pme (oregistrerad) Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Tiger finns vÀl i flera versioner och det kommer leopard ocksÄ. Det Àr ganska mycket apple hÄrdvara som inte grejar 64 bitars.De sista 32 bitarsmaskinen Àr vÀ förra mac minin. OSX har aldrig funnits i flera versioner, det Àr en för alla. Jösses. Det Àr inte ens samma arkitektur pÄ en g5 och intel cpu. Det finns 4 versioner av arkitektur. 32 bitars powerpc, 32 bitars intel, 64 bitars powerpc och 64 bitars intel. Apple har ett format dÀr man kan packa in all kod i samma fil, men det Àr olika kod för resp arkitektur. Meningen Àr förstÄss att den ska göra samma sak för alla arkitekturer. Sedan tillkommer olika versions nummer av de olika koderna, men det Àr nÄgot helt annat.
pme (oregistrerad) Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 TillÀggas Àr att 64 bitars arkiteturerna har hÄrdvara för att kunna köra 32 bitars kod av sin föregÄngare.
SMonk Postat 26 september 2007 Postat 26 september 2007 Tiger finns vÀl i flera versioner och det kommer leopard ocksÄ. Det Àr ganska mycket apple hÄrdvara som inte grejar 64 bitars.De sista 32 bitarsmaskinen Àr vÀ förra mac minin. OSX har aldrig funnits i flera versioner, det Àr en för alla. Om vi ska vara petiga sÄ finns ju OSX Server ocksÄ...
Per Boysen Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 HĂ€r Ă€r lite fakta jag lyckats samla in: En viktig skillnad i L8 Ă€r hur samplern EXS24 hanterar RAM. Upp till version 7 delade EXS24 minne med Logic, vilket innebar att det maximala minnesanvĂ€ndandet för Logic plus samtliga instanser av EXS24 hade sin grĂ€ns strax under 4 GB. I version 8 kan dĂ€remot EXS24 adressera mer minne Ă€n sĂ„. Detta innebĂ€r att EXS24 i Logic 8 kan anvĂ€nda sĂ„ mycket RAM som finns tillgĂ€ngligt i systemet. För att detta ska funka gĂ€ller: - Du mĂ„ste ha minst 5 GB RAM installerat pĂ„ burken. - Virtual Memory mĂ„ste vara aktiverat för EXS24. Detta görs sĂ„ hĂ€r: 1. Ăppna en EXS24 pĂ„ en instrumentkanal. 2. I EXS24:ans grafiska fönster, klicka pĂ„ Option uppe till höger. 3. NĂ€st lĂ€ngst ner pĂ„ rullgardinsmenyn vĂ€ljer du Virtual Memory. 4. I fönstret som dĂ„ öppnas, "Virtual Memory", markerar du "Active". Kom ihĂ„g att mĂ€ngden RAM som Ă€r tillgĂ€nglig för EXS24 pĂ„ ditt system bestĂ€ms av flera faktorer, inkluderande: - Hur mycket fysiskt RAM du installerat. - Hur mycket RAM andra applikationer nyttjar. - Hur mycket RAM Logic anvĂ€nder. Detta har att göra med antalet och storleken pĂ„ ljudfiler i projektet och vilka pluggar som anvĂ€nds. Till exempel tredjaparts-pluggar i form av samplers kĂ€kar upp mycket RAM.
4Trax Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 GÄr det att installera Logic 8 i samma maskin utan risk att det hÀnder nÄt med 7:an? Funkar 7:an som vanligt med alla plugins osv..? (man vet ju aldrig) Har köpt uppdateringen men inte laddat in den Àn.
chrisB Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Tack för noggrant svar Pboy! Det blir att köpa RAM för en hel del av oss. Och ja, de uppgifter jag har tagit del av pÄ LUG-listan sÄ kan man ha bÄde 7 och 8 installerat. 7-projekt gÄr att öppna i 8, men inte tvÀrtom. Det finns alltsÄ ingen bakÄtkompatibilitet mellan 8 och 7.
KillwithSkill Postat 28 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 28 september 2007 HĂ€r Ă€r lite fakta jag lyckats samla in: En viktig skillnad i L8 Ă€r hur samplern EXS24 hanterar RAM. Upp till version 7 delade EXS24 minne med Logic, vilket innebar att det maximala minnesanvĂ€ndandet för Logic plus samtliga instanser av EXS24 hade sin grĂ€ns strax under 4 GB. I version 8 kan dĂ€remot EXS24 adressera mer minne Ă€n sĂ„. Detta innebĂ€r att EXS24 i Logic 8 kan anvĂ€nda sĂ„ mycket RAM som finns tillgĂ€ngligt i systemet. För att detta ska funka gĂ€ller: - Du mĂ„ste ha minst 5 GB RAM installerat pĂ„ burken. - Virtual Memory mĂ„ste vara aktiverat för EXS24. Detta görs sĂ„ hĂ€r: 1. Ăppna en EXS24 pĂ„ en instrumentkanal. 2. I EXS24:ans grafiska fönster, klicka pĂ„ Option uppe till höger. 3. NĂ€st lĂ€ngst ner pĂ„ rullgardinsmenyn vĂ€ljer du Virtual Memory. 4. I fönstret som dĂ„ öppnas, "Virtual Memory", markerar du "Active". Kom ihĂ„g att mĂ€ngden RAM som Ă€r tillgĂ€nglig för EXS24 pĂ„ ditt system bestĂ€ms av flera faktorer, inkluderande: - Hur mycket fysiskt RAM du installerat. - Hur mycket RAM andra applikationer nyttjar. - Hur mycket RAM Logic anvĂ€nder. Detta har att göra med antalet och storleken pĂ„ ljudfiler i projektet och vilka pluggar som anvĂ€nds. Till exempel tredjaparts-pluggar i form av samplers kĂ€kar upp mycket RAM. Ja jag hittade nĂ„n info detta pĂ„ apples diskussionsforum: http://discussions.apple.com/thread.jspa?t...09&tstart=0 Det Ă€r iaf ett steg i rĂ€tt riktning. TyvĂ€rr sĂ„ hjĂ€lper det inte en annan. MEN Toontrack ska pĂ„annonsera dfhs-2 nĂ€sta uke. DĂ„ fĂ„r vi hoppas att dfhs kliver av logics ram-use och tar direkt frĂ„n minnet. (eller hur det nu var?) Det kan ju oxĂ„ vara sĂ„ att det behövs Leopard för att det ska fungera. Hoppas verkligen att det hĂ€nder nĂ„t. Jag menar, det Ă€r ju inte konstigt idag att det finns hutlösa stora samplingar som laddas in. Bra dĂ€r pboy!
4Trax Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 (redigerat) Tack för noggrant svar Pboy! Det blir att köpa RAM för en hel del av oss. Och ja, de uppgifter jag har tagit del av pÄ LUG-listan sÄ kan man ha bÄde 7 och 8 installerat. 7-projekt gÄr att öppna i 8, men inte tvÀrtom. Det finns alltsÄ ingen bakÄtkompatibilitet mellan 8 och 7. Jo, tack . Jag har ocksÄ hört att det ska funka men vill höra av nÄn som har bÄda versionerna installerade och testad. Sorry /RÀdd kille Redigerat 28 september 2007 av 4Trax
KillwithSkill Postat 28 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 28 september 2007 (redigerat) Tack för noggrant svar Pboy! Det blir att köpa RAM för en hel del av oss. Och ja, de uppgifter jag har tagit del av pĂ„ LUG-listan sĂ„ kan man ha bĂ„de 7 och 8 installerat. 7-projekt gĂ„r att öppna i 8, men inte tvĂ€rtom. Det finns alltsĂ„ ingen bakĂ„tkompatibilitet mellan 8 och 7. Jo, tack . Jag har ocksĂ„ hört att det ska funka men vill höra av nĂ„n som har bĂ„da versionerna installerade och testad. Sorry /RĂ€dd kille Jag har bĂ„da installerade (tack Ă„ lov) och det funkar med bĂ„da. Och det BĂR nog vara sĂ„ att usbdongeln mĂ„ste sitta i om du ska köra med 7an. Jag har sjĂ€lv inte testat. Men som sagt, det bör nog vara sĂ„. TĂ€nk pĂ„ att om du öppnar en Logic 7 song i Logic 8 sĂ„ funkar det. Sparar du lĂ„ten sĂ„ kan du bara öppna den i Logic 8. MEN ett tips Ă€r att du sparar lĂ„ten pĂ„ nytt. "Spara som" och döper lĂ„ten med associationer till Logic 8. Typ heter "my_song" sĂ„ spara den som "my_song_L8" eller nĂ„t. Men kom ihĂ„g att nĂ€r du dĂ„ sparar sĂ„ kopierar Logic 8 hela paketet och skapar en ny mapp med alla filer. Den mappen hamnar i samma mapp som du har lĂ„ten. Kan vara nĂ„t att tĂ€nka pĂ„ eftersom det Ă€ter upp en del pĂ„ hĂ„rddisken. Redigerat 28 september 2007 av KillwithSkill
Cykeln Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 ......... Att spela in pÄ extern disk funkar inte alls... bÄde logic och finder hÀnger sig... j-vligt irriterande. Vad menas med att spela in pÄ extern disk? Skrivs det direkt pÄ disken utan att man behöver spara eller ? Jag trodde att det var att spara som menades med att lÀgga musikfiler/projekt pÄ extern disk.
Cykeln Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 ..... Men kom ihÄg att nÀr du dÄ sparar sÄ kopierar Logic 8 hela paketet och skapar en ny mapp med alla filer. Den mappen hamnar i samma mapp som du har lÄten. Kan vara nÄt att tÀnka pÄ eftersom det Àter upp en del pÄ hÄrddisken. Jag har precist satt igÄng med Logic sÄ jag kan inte mycket men visst kan man till viss del vÀlja vilka filer man vill spara ner i projektmappen? ex externa audiofiler, EXS instrument och samples, Ultrabeat samples Vet förstÄs inte hur stor skillnad det gör.
4Trax Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 Jag har bĂ„da installerade (tack Ă„ lov) och det funkar med bĂ„da. Och det BĂR nog vara sĂ„ att usbdongeln mĂ„ste sitta i om du ska köra med 7an. Jag har sjĂ€lv inte testat. Men som sagt, det bör nog vara sĂ„. TĂ€nk pĂ„ att om du öppnar en Logic 7 song i Logic 8 sĂ„ funkar det. Sparar du lĂ„ten sĂ„ kan du bara öppna den i Logic 8. MEN ett tips Ă€r att du sparar lĂ„ten pĂ„ nytt. "Spara som" och döper lĂ„ten med associationer till Logic 8. Typ heter "my_song" sĂ„ spara den som "my_song_L8" eller nĂ„t. Men kom ihĂ„g att nĂ€r du dĂ„ sparar sĂ„ kopierar Logic 8 hela paketet och skapar en ny mapp med alla filer. Den mappen hamnar i samma mapp som du har lĂ„ten. Kan vara nĂ„t att tĂ€nka pĂ„ eftersom det Ă€ter upp en del pĂ„ hĂ„rddisken. Ok. DĂ„ funkar det! Det andra med att spara om lĂ„tarna förstod jag. Tack
Limpo Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 ......... Att spela in pÄ extern disk funkar inte alls... bÄde logic och finder hÀnger sig... j-vligt irriterande. Vad menas med att spela in pÄ extern disk? Skrivs det direkt pÄ disken utan att man behöver spara eller ? Jag trodde att det var att spara som menades med att lÀgga musikfiler/projekt pÄ extern disk. Ja.. spela in pÄ extern disk... du sÀtter audio record path till den externa hÄrddisken... sÄ alla filer spelas in och sparas dÀr...
Cykeln Postat 28 september 2007 Postat 28 september 2007 ......... Att spela in pÄ extern disk funkar inte alls... bÄde logic och finder hÀnger sig... j-vligt irriterande. Vad menas med att spela in pÄ extern disk? Skrivs det direkt pÄ disken utan att man behöver spara eller ? Jag trodde att det var att spara som menades med att lÀgga musikfiler/projekt pÄ extern disk. Ja.. spela in pÄ extern disk... du sÀtter audio record path till den externa hÄrddisken... sÄ alla filer spelas in och sparas dÀr... AlltsÄ: Project settings/Recording/Recording folder DÀr har jag satt till min externa hd ......./audiofiles och spelat in utan problem
Limpo Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 ......... Att spela in pÄ extern disk funkar inte alls... bÄde logic och finder hÀnger sig... j-vligt irriterande. Vad menas med att spela in pÄ extern disk? Skrivs det direkt pÄ disken utan att man behöver spara eller ? Jag trodde att det var att spara som menades med att lÀgga musikfiler/projekt pÄ extern disk. Ja.. spela in pÄ extern disk... du sÀtter audio record path till den externa hÄrddisken... sÄ alla filer spelas in och sparas dÀr... AlltsÄ: Project settings/Recording/Recording folder DÀr har jag satt till min externa hd ......./audiofiles och spelat in utan problem I Logic 8? I sjuan hade jag inga problem med det alls men i Ättan sÄ hÀnger sig som sagt bÄde finder och logic...
4Trax Postat 2 oktober 2007 Postat 2 oktober 2007 (redigerat) Installerade L8 igÄr och kör redan lev. skarpt. Funkar nÀstan klockrent! Har inte hÀngt sig eller det ni hÀr ovan pratar om funkar för mig utan problem... Lite buggar Àr det dock sÄ som grafikfel hÀr och dÀr, NÀr man bounca i mappen bounce hamnar filerna ibland i audio mappen?? weird? NÀr man anvÀnder FX frÄn Loop browsern sÄ kan det helt plötsligt bli digital dist peakar i spÄren men aldrig pÄ samma stÀlle. Suround verkar vara hur grym som helst! Har inte hunnit med det helt Ànnu men det Àr en grym uppdatering iaf. Klarar Logic nu att ta stora projekt (talar om ljudlÀggning typ 43 min program som logic fÄr problem med) sÄ vet jag inte vad jag ska men PT till lÀngre! Nu blir det hur som helst j*vligt jobbigt för digidesign. Kampen mellan "Avid och PT" VS. "Finalcut och Logic/Soundtrack" börjar pÄ riktigt nu! Redigerat 2 oktober 2007 av 4Trax
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.