Jump to content
Annons

Glaceverb


Hakan2000

Recommended Posts

Hej.

Jag har börjat använda reverbet glaceverb som jag tycker låter ganska bra. Tyvärr vet jag inte riktigt vad jag gör när jag försöker skruva. Finns det nån som använder Glaceverb som skulle kunna förklara vad allt betyder. Alltså: Modulation, RVM-rate, RVM-amount, Energy, Resonance, Texture, Absorption, Reflection, och Density. Resten tror jag att jag förstår. Jag vet väl på ett ungefär vad orden betyder, men inte riktigt vad de innebär i ett reverb. Är inte heller helt säker på vad Dry/wet innebär. Vore toppen om nån kunde förklara detta. Det går ju att prova sig fram, men det är ju alltid kul om man vet vad man gör.

Evigt tacksam för hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej.

Jag har börjat använda reverbet glaceverb som jag tycker låter ganska bra. Tyvärr vet jag inte riktigt vad jag gör när jag försöker skruva. Finns det nån som använder Glaceverb som skulle kunna förklara vad allt betyder. Alltså: Modulation, RVM-rate, RVM-amount, Energy, Resonance, Texture, Absorption, Reflection, och Density. Resten tror jag att jag förstår. Jag vet väl på ett ungefär vad orden betyder, men inte riktigt vad de innebär i ett reverb. Är inte heller helt säker på vad Dry/wet innebär. Vore toppen om nån kunde förklara detta. Det går ju att prova sig fram, men det är ju alltid kul om man vet vad man gör.

Evigt tacksam för hjälp.

Resten..? Du har ju tagit med alla parametrar 😲 RVM räknar i praktiken ut akustik i förhållande till deformationer i ytan, vibrationer som uppstår etc och så kan du ställa in nivåerna på det. Be mig inte förklara närmare 😛 M a o så faller parametrarna in där, från absorbtion till densitet.

Torr=din ljudkälla/Våt=glaceverb och så kan blanda in så mycket reverb du vill. (Med fördel så kan du ställa den på wet och blanda i din sendeffekt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...